Gå til innhold

Gatas Parlaments politianmeldelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt av en selvmotsigelse at USAs ambassade anmelder Gatas Parlament for drapstrusler mot George Bush (den yngre). Han har jo tross alt sørget for at flere uskyldige (og skyldige) har mistet livet. I hjemlandet hans praktiseres jo det samme, dreper man noen skal man selv selv dø...

Wow. Folk ser ikke forskjell på å myrde et menneske og en krig mot Saddam/terrorisme.

Gratulerer Michael Moore/Gatas Parlament, hjernevaskingen deres var velykket.

Et drap er et drap uansett hvem du dreper, det mener nå jeg...

Draps trusslene fra GP, var unødvendig å barnslig. Men en straff på 12år var vel litt drøyt....

 

 

Vet du foresten hva terrorisme er? Etter hva jeg kan huske er det et organisert angrep rettet mot sivilbefolkning.

Så jeg vet ikke hva jeg kan kalle amrikanske missiler som sendes midt inn i sentrum av bagdad jeg.... :roll:

Lenke til kommentar
Jeg må ærlig inrømme at jeg ikke tar det alvorlig, men synes ikke av den grunn at det ikke bør taes alvorlig. Hvem er forresten mest barnslig? Vi eller gatas?

For det første sikta jeg til den amerikanske ambassaden. For det andre er det forskjell på å være en liten gruppe rappere, og å være verdens eneste supermakt. Gatas kommer aldri, aldri til å utgjøre en reell risiko for president (snufs) Bush, enhver rasjonell person skjønner dette. Likevel må den amerikanske ambassaden (og da også USA i egen høye person) være så forbanna snørrhovne. Det ER en forskjell på å være en tremanns kommunistisk protestorganisasjon, og å være verdens eneste supermakt.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Vet du foresten hva terrorisme er? Etter hva jeg kan huske er det et organisert angrep rettet mot sivilbefolkning.

Så jeg vet ikke hva jeg kan kalle amrikanske missiler som sendes midt inn i sentrum av bagdad jeg.... :roll:

Terror er definert som politisk motivert vold.

 

Etter min mening en skikkelig dårlig definisjon, ettersom den da vil inkludere politiet. Politiet har lov til å bruke vold, og den politiske motivasjonen er å beskytte demokratiet.

 

Min egen helt private definisjon er å angripe en uskyldig tredjepart med formål om å skape frykt og med det politisk press.

 

Uansett om man bruker min definisjon eller ikke, så er det stor forskjell på å ha en tredjepart som selve målet, og det å ramme en tredjepart når man har fienden som mål.

 

Men denne distinksjonen er det ikke så mange som ønsker å se når formålet er å stemple USA og Israel som terrorister.

Lenke til kommentar
Så du ser ikke problemet hvis jeg hadde kjøpt killgatasparlament.nu og satt opp en lignende innsamlingsaksjon som killhim.nu?

Det er da en viss forskjell på å komme med et politisk statement og en reel trussel.

Så det er greit den ene veien, men ikke den andre? Å samle inn penger som man har tenkt til å gi til en eventuell drapsmann som måtte drepe Bush er ikke en ytring. Jeg skal strekke meg til å godta at utsagn av typen "måtte Bush omkomme/henrettet" el er en ytring, men ikke det som GP har satt igang.

Lenke til kommentar

Jeg syns det hele var morsomt, orginalt og et viktig standpunkt. Å begynne å anmelde noe sånt er bare latterlig.

 

http://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/article1311256.ece

 

Forsåvidt ikke så overrasket over at amerikanerne og "amerikavennene" reagerer. De er de mest skinnhellige mennesker som finnes

 

 

 

 

 

http://www.gatasp.no/

418281.jpeg

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar
Så du ser ikke problemet hvis jeg hadde kjøpt killgatasparlament.nu og satt opp en lignende innsamlingsaksjon som killhim.nu?

Det er da en viss forskjell på å komme med et politisk statement og en reel trussel.

Så det er greit den ene veien, men ikke den andre? Å samle inn penger som man har tenkt til å gi til en eventuell drapsmann som måtte drepe Bush er ikke en ytring. Jeg skal strekke meg til å godta at utsagn av typen "måtte Bush omkomme/henrettet" el er en ytring, men ikke det som GP har satt igang.

DET VAR ALDRI EN INNSAMLINGSAKSJON! Siden ble satt opp i høve musikkvideoen antiamerikansk dans med promoe og var utelukkende ment som en litt morsom sak med en seriøs snert.

 

jeez.

Lenke til kommentar
Så du ser ikke problemet hvis jeg hadde kjøpt killgatasparlament.nu og satt opp en lignende innsamlingsaksjon som killhim.nu?

Det er da en viss forskjell på å komme med et politisk statement og en reel trussel.

Så det er greit den ene veien, men ikke den andre? Å samle inn penger som man har tenkt til å gi til en eventuell drapsmann som måtte drepe Bush er ikke en ytring. Jeg skal strekke meg til å godta at utsagn av typen "måtte Bush omkomme/henrettet" el er en ytring, men ikke det som GP har satt igang.

DET VAR ALDRI EN INNSAMLINGSAKSJON! Siden ble satt opp i høve musikkvideoen antiamerikansk dans med promoe og var utelukkende ment som en litt morsom sak med en seriøs snert.

 

jeez.

Jeg trodde det var var utelukkende et PR-stunt?

Lenke til kommentar

Bush driter i europa, ergo så kan han like godt stenge dem ute siden 70 - 80% av dem er bush hatere uansett. Sparer båndbredde og kroner og dollar på det.

 

Idee'en bak kommunisme er forsåvidt helt ok, men den funker ikke i praktisk da den sittende lederen som oftest har diktatorisk makt. Ergo så blir det et avansert diktatur. Dessuten så ble kommunismen født i london under industrilismen, noe den bærer preg av.

 

Av kommunismen så fikk vi sosialismen, og fra der sosialdemokratiet som norge er gjennomsyret av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...