Gå til innhold

Gatas Parlaments politianmeldelse


Anbefalte innlegg

Forskjellen her er jo at en bombetrussel ringes inn, det er bare en person som får høre den, den er anonym og har ingen musikkvideo.

 

Jeg har aldri ment han skulle 'ringe inn' noe som helst, men bare spøke litt i sikkerhetskontrollen for å få klarhet i om en åpenbar spøk taes alvorlig eller ikke.

 

Han kan for eksempel si: "Jeg har en bombe i buksa, vil du føle en eksplosjon!" mens han tar seg på ballene og blunker lurt til en kvinnelig sikkerhetsvakt.

 

Forsåvidt så oppfordret du nettopp tnoen til å begå et lovbrudd. Selv om det forhåpentligvis var en spøk så synes jeg du burde melde deg for politiet og ta dine 12 år bak murene som en mann.

 

Du får anmelde meg da vettu! Men først får du lese ordentlig hva jeg skriver, så du anmelder på rett grunnlag.

Forskjelen er litt for stor til at jeg kan se rellevansen til saken . . .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjellen her er jo at en bombetrussel ringes inn, det er bare en person som får høre den, den er anonym og har ingen musikkvideo.

 

Jeg har aldri ment han skulle 'ringe inn' noe som helst, men bare spøke litt i sikkerhetskontrollen for å få klarhet i om en åpenbar spøk taes alvorlig eller ikke.

 

Han kan for eksempel si: "Jeg har en bombe i buksa, vil du føle en eksplosjon!" mens han tar seg på ballene og blunker lurt til en kvinnelig sikkerhetsvakt.

 

Forsåvidt så oppfordret du nettopp tnoen til å begå et lovbrudd. Selv om det forhåpentligvis var en spøk så synes jeg du burde melde deg for politiet og ta dine 12 år bak murene som en mann.

 

Du får anmelde meg da vettu! Men først får du lese ordentlig hva jeg skriver, så du anmelder på rett grunnlag.

Forskjelen er litt for stor til at jeg kan se rellevansen til saken . . .

Poenget var å illustrere at selv om noe kan tolkes som en 'åpenbar spøk' så er det ikke nødvendigvis akseptabelt.

Lenke til kommentar
Det er ikke akseptabelt og spøke med dødstrussler, det antar jeg de fleste her inne er enige med. Men poenget er at reelle trussler og åpenbare spøker må straffes på ulike måter.

Er det hele poenget, at ikke alle skal ha lovens strengeste straff uten videre?

 

Kunne du ikke sagt det med en gang, så hadde vi spart oss en lengre diskusjon, for det er det jo ikke uenighet om.

Lenke til kommentar

Vi har ihvertfall kommet frem til at det ikke er akseptabelt og utstede dødstrusler.

 

Det er vel fortsatt ikke enighet om dette er et straffbart forhold,skal de eksempelvis bare gis en advarsel? Hvis det evt er et straffbart forhold, hvilken straff skal ilegges: påtaleunnlatelse? bot? betinget fengsel? ubetinget fengsel?

Lenke til kommentar
Vi har ihvertfall kommet frem til at det ikke er akseptabelt og utstede dødstrusler.

 

Det er vel fortsatt ikke enighet om dette er et straffbart forhold,skal de eksempelvis bare gis en advarsel? Hvis det evt er et straffbart forhold, hvilken straff skal ilegges: påtaleunnlatelse? bot? betinget fengsel? ubetinget fengsel?

Synes vi skal si oss fornøyd nå, og ikke komme inn på alt dette :p

Lenke til kommentar
Om jeg lager en video der jeg sier jeg skal drepe Kjell Magne,(Vi er på fornavn :p ) så kommer det nok ganske kjapt menn i uniform på døra mi.

Tja, Otto Jespersen oppfordret da det norske folk til å spleise på Norgesbillett til Christer Petterson så vi ble kvitt Bondevik (var vel Bondevik hvis ikke jeg husker feil?) på direkte tv... Hvorfor var det ingen menn som kom å hentet han, eller noen som politianmeldte han?

Lenke til kommentar
Tja, Otto Jespersen oppfordret da det norske folk til å spleise på Norgesbillett til Christer Petterson så vi ble kvitt Bondevik (var vel Bondevik hvis ikke jeg husker feil?) på direkte tv... Hvorfor var det ingen menn som kom å hentet han, eller noen som politianmeldte han?

Godt eksempel! Men enhver idiot skjønte vel at det var en spøk.

 

Det er tydeligvis litt annerledes med land som USA og Israel, for det er så mange hårsåre henholdsvis Amerika-venner og Israel-venner rundt omkring.

 

12 års fengsel for en tøysete musikkvideo/webside :no:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98712387
12 års fengsel for en tøysete musikkvideo/webside  :no:

Sannsynligheten for dette er da minimal, tror du ikke?

hvem vet...

kanskje USavA kaster oss ut av NATO, hvis gatas ikke får 12år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...