Gå til innhold

Stengning av poster

Anbefalte innlegg

Har i det siste surfa litt rundt i Konsoll seksjonen..

Ser det er mange stengte tråder som omhandler sikkerhetskopiering av egne PS2/XBox spill...

Så ser jeg at det nesten ikke finnes stengte tråder som handler om sikkerhetskopiering av PC spill,bin/cue, iso osv...

Hvorfor ikke?

PS2/Xbox trådene stenges ved feks: "Dette er informasjon som kan brukes for å piratkopiere. Stenges."

ISO, bin/cue kan jo også brukes til piratkopiering... Men ingen slår ned på det...

Det er vel vår fulle rett å få vite hvordan man tar sikkerhetsbackup av både et verdifullt innkjøpt PS2 spill og PC spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det faktisk er enda strengere moderatorer på konsollforumet enn for oss andre så synes jeg virkelig synd på dere.

Sitter nesten hver dag og ergrer meg over våre brukermoderatorer som gladelig deler ut advarsler for småting som å hjelpe folk med å bruke winrar eller å linke til andre poster på forumet.

Synes også det er helt unødvendig å stenge en aktiv tråd(10+ innlegg) bare fordi du plutselig oppdaget at det var litt caps i topic eller trådstarter ikke hadde forklart problemet godt nok Psilocybe!

Så det var en annen tråd her der jallakim klagde over stengebegrunnelsene til moderatorene, den var det visst enklere å bare slette enn å faktisk svare på spørsmålet.

Kan selvfølgelig hende at tråden var useriøs, men det vil vi vel aldri få vite...

Lenke til kommentar

QUOTE (Caddy @ 29/10/2004 : 11:16)
ISO, bin/cue kan jo også brukes til piratkopiering... Men ingen slår ned på det...

Dette er fordi det er en god del slike tråder, og til slutt blir de stengt. Moderatorene slår veldig hardt ned på dette, så det argumentet holder desverre ikke

Lenke til kommentar

QUOTE (Caddy @ 29/10/2004 : 11:16)
Det er vel vår fulle rett å få vite hvordan man tar sikkerhetsbackup av både et verdifullt innkjøpt PS2 spill og PC spill?

...

For å ikke å snakke om Xbox spill...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

QUOTE (E-Ton @ 01/11/2004 : 20:06)
Synes også det er helt unødvendig å stenge en aktiv tråd(10+ innlegg) bare fordi du plutselig oppdaget at det var litt caps i topic eller trådstarter ikke hadde forklart problemet godt nok

Er enig med E-Ton... Jeg synes det er litt unødvendig å stenge en påbegynt tråd bare fordi ikke topicen var helt perfekt...

Tenker spesielt på Psilocybe som har vært aktiv innen dette, men ikke ta dette som en kalge, men som kritiskkritikk! Ingen kan være perfekt... :D

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

QUOTE (E-Ton @ 01/11/2004 : 20:06)
bare fordi du plutselig oppdaget at det var litt caps i topic eller trådstarter ikke hadde forklart problemet godt nok Psilocybe!

Eller et ! i steden for et ord ( :thumbdown: Tre ords regelen)

En post med 50 innlegg aktiv som det bare var 2 ord : Elsker n64 ! Kunne heller blitt endra til Vi elsker n64 eller Elsker Nintendo 64 ol.

Ikke stenge den :thumbdown:

Lenke til kommentar

QUOTE (nettikette)
Tre-ords-regelen er en sperre på forumet som hindrer tråder å bli opprettet dersom emnefeltet inneholder mindre enn tre ord. Dette ble gjort fordi mengden dårlige emner som ble opprettet hver dag på forumet var enormt stor, og størsteparten av de var gjerne bare ett enkelt ord. Som du kanskje har skjønt av eksemplene ovenfor var dette noe vi ikke var særlig glad over. Vi kan nå heldigvis si at denne tre-ords-regelen har ført til et langt mer lesbart forum og en bedre opplevelse for alle brukerene. Kort sagt teller tre-ords-regelen opp antall mellomrom i emnet, og den er også derfor mulig å unngå ved å lage et emne som ser f. eks slik ut: "Hjelp ! !". Vi vil bare minne på at dette, samt alle andre forsøk på å omgå denne tre-ords-regelen er ikke tillatt og vil bli slått hardt ned på. Regelen finnes her av en grunn og emnet ditt er ikke beskrivende nok overfor innholdet hvis den kun inneholder ett skikkelig ord.

Hvorfor greier ikke folk å lese disse reglene ?

Jeg irriterer meg ofte over den dumme regelen, men legger til et unødvendig ord som for moderatorer ser ut til å være på sin plass.

f.eks. tittelen 'kabelgrøt-bilde' vil bli stengt, mens 'bilde av kabelgrøt' vil ikke bli stengt. Hvor vanskelig er det?

edit: bakdelen med treordsregelen er at det ofte fører til frustrasjon som igjen fører til ord deling. Orddeling er et av de mest plagsomme fenomenene innen norsk språk, på lik linje med og/å-feil.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Forsåvidt greit at en helt ny post, der 3-ordsregelen har blitt omgått, blir stengt. Det er derimot (IMHO) latterlig å stenge en aktiv post bare pga 3-ordsregelen/dårlig emnefelt.

Det er egentlig veldig få moderatorer som gjør det på den måten, men det er GANSKE irriterende å se 2-3 stengte poster og "Siste innlegg: psilocybe" hver gang jeg trykker på "Siste 24 timer".

Spesiellt når jeg vet at mange av de postene ikke fortjente å bli stengt!

Lenke til kommentar

Jaja. Siden dette har blitt en "kritiser psilocybe"-tråd, så får jeg nesten svare på tiltale.

Grunnen til at jallakim sin tråd ble stengt, var pga retningslinje #13. Vil du klage på en stengning, send en PM eller email til den aktuelle moderatoren. Det er ikke noe poeng i en offentlig diskusjon rundt tråden.

Ellers siterer jeg Afseth, som tidligere i dag svarte i en tråd jeg stengte:

QUOTE (Afseth)
*Når trådstarter ikke har god nok fantasi til å finne på ett bra emnefelt, og i tillegg omgår tre ords regelen, stenges tråden. Dette er for å lære trådstarter å bruke emnefeltet mer riktig, for ellers driter han/hun bare i denne regelen ettersom han/hun tydeligvis ikke har lest retningslinjene. Det er nemlig en GRUNN til at tre ords regelen er der. Den er der ikke for moro skyld. Og når den omgås... ja, da må vi gjøre noe med det. Erfaringer viser at brukere ikke bryr seg når vi endrer emnefeltet for dem, for da tror de bare at "jaja, gidder ikke finne på bra emnefelt, for mod endrer det for meg uansett". Derfor må vi stenge, og tvinge brukeren til å finne på et bra emnefelt. Forstår nå?

Og så har alle medlemmer forpliktet seg til å lese retningslinjene, og gjør man ikke det, så er uvitenhet ingen unnskyldning. Og da bør man ikke klage over en slik avgjørelse.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...