Erlendz Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Driver og lager ei side. Hadde tenkt å få midtstilt hele siden inkludert bakgrunnsbildet. Årsaken til dette er at bakgrunnen for øyeblikket ligger helt klistret i venstre siden, mens flere cm på høyre siden er tomt. Er dette mulig? Bruker Dreamweaver. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Driver og lager ei side. Hadde tenkt å få midtstilt hele siden inkludert bakgrunnsbildet. Årsaken til dette er at bakgrunnen for øyeblikket ligger helt klistret i venstre siden, mens flere cm på høyre siden er tomt. Er dette mulig? Bruker Dreamweaver. Hvis du bruker HTML-taggen align. Det burde hjelpe tror jeg Endret 29. oktober 2004 av OShea22 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Evt. så kan du bruke CSS body,html { text-align: center; /*IE hack*/ } div#container { margin: 0 auto; /*Egentlig midtstilling av blokk-elementer*/ } Bare lim inn den mellom <style type="text/css"> og </style> i HTML-koden din, og legg til <div id="container"> rett under <body>-tagen din, og legg til </div> rett over </body>-tagen din. Det burde fikse problemet ditt Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 For at eksemplet til Jibba skal fungere må du angi vidde, CSS-en blir derfor sånn: body,html { text-align: center; /*IE hack*/ } div#container { margin: 0 auto; /*Egentlig midtstilling av blokk-elementer*/ width: 400px; /*angi selfølgelig den bredden du selv har behov for*/ } Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg glemte tydligvis å nevne at jeg er helt nybegynner i å lage hjemmeside. Så for å være helt ærlig fatter jeg ikke noe av det dere skriver. Er det ikke noe man kan gjøre inne i dreamweaver. Noe i options eller noe? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Se etter i "Help"... Der pleier sånt å stå Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Se etter i "Help"... Der pleier sånt å stå Det hjalp ikke mye EDIT: Prøvde å lime inn de greiene dere nevnte. Det eneste som ble midtstilt da var teksten. Bakgrunnen var fortsatt plassert helt klistret til venste hjørne. Ingen som kan med dreamweaver her? Endret 29. oktober 2004 av OterOter Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Er det ikke et valg som gjør at du kan se koden Weaver har redigert til deg? Der setter du inn: <html> <body align="center"> /Hva du nå enn har i siden din </body> </html> EDIT: Tror det skal funke... Endret 29. oktober 2004 av LordZyfeX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå