Gå til innhold

HP nc8000, ekstra multibay harddisk.

Penol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EET importerer slike, men de selger ikke direkte til sluttbrukere.

Gå på konfigurator, skriv inn 'nc8000' i søkefeltet, og velg Harddisk i lista under. Alle som kommer opp med '2. bay' er for multibay. Rimeligere enn originalt fra HP, og jeg tror det benyttes Hitachi disker i dem. Har en MicroStorage 80GB/5400rpm 2.bay løsning i min nw8000, og det funker som bare det.

Leita lenge etter 2.bay adapter for MultiBay, for så å kjøpe en 2.5" disk. Fant til slutt noen som kunne importeres fra USA, men prismessig ble det ikke rare forskjellen.

Skal du ha originalt, så ringer du bare en forhandler som har HP maskiner. De bør kunne skaffe det.

Lenke til kommentar

Jeg har også vært på utkikk etter en slik modul! Jeg fant hos nettbutikken NDS;

http://www.ndsdirekte.no/productinfo_spec.aspx?gid=440

Men fryktelig dyrt... :no:

Jeg tror nok at det er flere som har dem.

Jeg kjøpte min nc med bare 40gb og tenker egentlig bare å bytte denne med en ny på 80-100gb.

Eller en Lacie fra netshop http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4621 men da forsvinner jo en del av bærbarheten.. :hmm:

Lenke til kommentar

Gå på konfigurator, skriv inn 'nc8000' i søkefeltet, og velg Harddisk i lista under. Alle som kommer opp med '2. bay' er for multibay. Rimeligere enn originalt fra HP, og jeg tror det benyttes Hitachi disker i dem. Har en MicroStorage 80GB/5400rpm 2.bay løsning i min nw8000, og det funker som bare det.

Leita lenge etter 2.bay adapter for MultiBay, for så å kjøpe en 2.5" disk. Fant til slutt noen som kunne importeres fra USA, men prismessig ble det ikke rare forskjellen.

Skal du ha originalt, så ringer du bare en forhandler som har HP maskiner. De bør kunne skaffe det.

EET skal da selge til sluttbrukere. De er ofisiell reservedelsleverandør for HP/Compaq. For sluttbrukere som bruker enduser-maskiner blir det henvist til EET eller MK Electronics for reservedeler. HP selger ikke direkte til sluttbruker.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke opp prisene på den siden..

Lenke til kommentar
Finner ikke noe sted der jeg kan registrere meg for å kunne logge inn. Ser ut som det kun er forhandlere som kan bli kunder der via søknadsskjema o.l.

De selger til privatpersoner, men mulig du må ringe for å få bestilt, hvertfall første gang. En advarsel dog. EET og MK Electronics, som er offisielle HP reservedelsleverandører, er relativt dyre. :cry:

Lenke til kommentar
OK, var ikke klar over at de også selger til privatpersoner. Beklager dette. Selvom EET kan være dyre til sluttbrukere, så er MicroStorage produktene mye rimeligere enn HP sine originale. Og kan ikke se en eneste grunn til at det er dårligere å velge uoriginalt, snarere tvert i mot.

Vel, hos EEt kan du velge om du vil kjøpe HP sine originale eller andres ;)

Man kan også ringe MK Electronics og forhøre seg. De er også reservedelsleverandør for HP/Compaq.

Lenke til kommentar
Finner ikke noe sted der jeg kan registrere meg for å kunne logge inn. Ser ut som det kun er forhandlere som kan bli kunder der via søknadsskjema o.l.

De selger til privatpersoner, men mulig du må ringe for å få bestilt, hvertfall første gang. En advarsel dog. EET og MK Electronics, som er offisielle HP reservedelsleverandører, er relativt dyre. :cry:

Problemet er nok en blanding av HP og EET. Originale reservedeler er perverst dyre, men det er også lagerleie og enorm varesortiment. EET har nesten alle reservedeler og tilleggsutstyr som finnes til et perverst antall produsenter... og ja; de har mye mye myye mer utstyr som ikke er lagt inn i Konfiguratoren.

Vedder på at de har en original floppykabel til en 4-5 år gammel HP Brio PC eller de unormale skruene og rammene som man bruker til å feste harddisken i samme PC.

(ja, jeg har bestillt originale deler til en slik maskin. 2200 spenn for en 250W m-ATX strømforsyning !! :D )

Lenke til kommentar
Problemet er nok en blanding av HP og EET. Originale reservedeler er perverst dyre, men det er også lagerleie og enorm varesortiment. EET har nesten alle reservedeler og tilleggsutstyr som finnes til et perverst antall produsenter... og ja; de har mye mye myye mer utstyr som ikke er lagt inn i Konfiguratoren.

Vedder på at de har en original floppykabel til en 4-5 år gammel HP Brio PC eller de unormale skruene og rammene som man bruker til å feste harddisken i samme PC.

(ja, jeg har bestillt originale deler til en slik maskin. 2200 spenn for en 250W m-ATX strømforsyning !! :D )

Vel, jeg vet at EET hvertfall fortsatt sitter med de originale 64MB RDRAM brikkene som ble levert med enkelte modeller, og at de tar seg godt betalt for dem :yes:

Originale floppykabler og unormale skruer er det jo en selvfølge at de må sitte inne med. Det er faktisk en del verksteder som fortsatt reparerer gamle maskiner :) Dersom folk med HP eller Compaq ønsker å kjøpe deler selv, blir de også som regel henvist til EET eller MK Electronics.

De fleste ender vel opp på Komplett eller PS Data til slutt for å få en bedre pris tenker jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...