Gå til innhold

opptak fra tv-kort


Anbefalte innlegg

hej. Jeg har et Mediaforte TV Vision PV951. Jeg er veldig fornøyd med dette kortet. Det jeg lurer på: Når jeg tar "Capture Movie" tar den bare opp bildet og ikke lyden. Jeg har krysset av den boksen der det står "capture audio" på "capture options", men den tar altså ikke opp lyd. I manualen som følgte med står det "In order to to allow recording of audio from the TV program, you would need to have a sound card installed in the computer. Otherwise, the AVI file will only contain the video clip."

 

Jeg har et MSI K7T-266 PRO2 Hovedkort med Integrert lydkort. Har det noe med dette og gjøre? Må jeg ha et vanlig lydkort eller?

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

har hatt trøbbel med å få lyd selv også, men det var med et ATI kort.

 

men det er sikkert det samme problemet.

 

sjekk i programmet du bruker, hvilken "lydkilde" den tar opp lyd fra. velg "line-in" f.eks.

 

deretter går du inn i lydinnstillinger i windows. (dobbelklikk på høytaleren i høyre hjørnet).

 

trykk på options -> properties -> velg recording -> ok -> sørg for at du har valgt line-in der, og still inn volumet. sannsynligvis står den på "mic" der, og dermed har capture programmet tatt opp fra mikrofonen i steden for line in.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...