Gå til innhold

Mobyson eller Talkmore - valgets kval...


Anbefalte innlegg

Hvilket abonnement bør jeg velge?

 

Etablering hos Mobyson koster kr 276,-

Etablering hos Talkmore koster kr 373,-

Prisene ovenfor gjelder nytt abonnment inkl portering, bruk i utlandet, MMS og GPRS.

 

Fordeler Mobyson:

Lavere oppstartsavgift (10 øre)

Halv pris på GPRS

Mulighet til å fylle opp fra telefonen

Intet gebyr for å fylle opp pr internett (Talkmore tar kr 2,50 pr betaling)

 

Fordeler Talkmore

Lavere minuttpris (80 øre mot 84 øre)

Telefonen kan brukes i langt flere land

Prisen på bruk i utlandet er noe lavere (men vrient å finne ut hva det faktisk koster på forhånd)

Sim-kort med god plass til SMS og kontakter (greit ved bytte av telefon)

 

Mobyson og Talkmore kommer atså ganske likt ut.

Hvilken leverandør bør jeg velge? Noen som har noen ”tungen på vektskålen” argumenter? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hele avhenger faktisk mest om du bruker GPRS mye synes jeg. Bruker du GPRS mye, vil du se mye forskjell på hvor mange kroner som blir trekt av saldoen din (halv pris hos Mobyson i forhold til TalkMore, som du sier). TalkMore blir også bare billigst dersom du gjennomsnittlig snakker i over 2 minutter pr. samtale, tatt i betraktning den høyere oppstartsavgiften. I tillegg så koster det jo 97kr mer og etablere TalkMore abb'et enn Mobyson, som du selv sier...

 

Dama og meg selv har hatt Mobyson i rundt 3mnd. nå tror jeg, og ingen av oss har hatt noe problem i det heletatt. Så jeg kan trygt anbefale Mobyson iallefall!

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Har hatt Talkmore siden oppstarten. Hvis du verdsetter kundeservice og hjelp når du trenger det, så vil jeg anbefale Talkmore. Mobyson kan kun kontaktes via epost, og jeg har opplevd at det er vilkårlig om man får svar eller ikke. Hos Talkmore kan du ringe, og de ringer deg faktisk tilbake, hvis de ikke har svar/løser problemet der og da.

 

Dama prøvde å bli kunde hos Mobyson, men det var bare problemer fra ende til annen med portering, samt at de ikke gadd si fra at det var problemer før etter porteringsdato. Når det gjelder saldosjekk osv, så kommer det på Talkmore snart også. Talkmore sin forbruksoversikt er svært detaljert - vet ikke hvordan det er med Mobyson sin.

 

Er ellers mange tråder om Mobyson og Talkmore her på forumet, og det blir egentlig hipp som happ, med mindre du surfer via GPRS døgnet rundt...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har hatt Mobyson siden juli, er veldig fornøyd!

Du sier at det ikke koster noe å fylle på "kontoen" via internett, men det tror jeg er 2,98 e.l... Men du kan enkelt føre over penger fra en konto til en annen innenfor Mobyson gratis, så hvis man er flere er det lønnsomt, men det blir jo så mye penger ut av det der da... :p

 

De problemene som Jendor hadde hatt, var i starten og tror ikke det er noe mer problemer nå, har meldt både moren og søsteren min inn uten problemer og alt virker perfekt for dem. Tror jeg hadde valgt Mobyson, ser ut som de kan klare seg bedre enn TalkMore :thumbup: Er jo ikke gratis å tilby et abbonement som funker i de fleste land...

Lenke til kommentar

Vil anbefale TalkMore jeg. Kan ikke si meg enig med forrige innlegg, etter det jeg har hørt - så har TalkMore klart seg bedre enn Mobyson. Mobyson mistet mange kunder pga rotet i starten. TalkMore har fungert perfekt fra dag en, og jeg var en av de første kundene.

Å få tak i kundeservice på telefon når man/hvis har problem betyr en god del synes jeg. Istedet for å vente til man får svar på email om noen dager fra Mobyson...

TalkMore har noen høyere engangsbeløp, men - det er en gang og så ferdig med det. Ikke noe å henge seg opp i. Er jo daglig bruk som betyr noe.

 

GO TalkMore ! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takker for alle innspill!

 

Jeg har nok litt mer tro på kundeservicen til Talkmore enn den til Mobyson, men man klarer seg jo som regel uten... evt. løser alt seg med tiden til hjelp.

 

Ender faktisk opp med å fortsette netcom kontant inntil videre, fordi de fyller opp kortet med kr 600 når jeg betaler kr 300 (frem til 31.12). Når da alt får halv pris blir netcom passe konkurransedyktig... Reell oppstartspris kr 0,30, minuttpris kr 1, SMS kr 0,35.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...