Gå til innhold

Nulltoleranse for maskiner uten antivirus på lan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lanet det var snakk om gikk greitt bortsett fra litt problemer i begynnelsen. Vi hadde satt opp en dugelig maskin med smoothwall. Vi fikk litt problemer i starten, men vi fikk alle til å ta en virus scan og det gikk mye bedre. Smoothwall maskina gikk ned med små mellomrom av en eller annen rar grunn så vi testet med en router med som hadde blitt brukt på tidligere lan der internetten i gjennomsnitt hadde vært nede i mer enn 50% av tiden på grunn av routern. Men den funket greit for oss. De fleste problemer ble løst tidlig første kvelden og vi fikk ikke noen problem før en god del av folkene ikke fikk ny ip fra dhcp. Dette viste seg å være at noen hadde greidd å slått ned routeren fra der den sto slik at strømkontakta datt ut (intenett fungerte av en eller annen merklig grunn). Videre holdt nettverket seg stabilt hele lanet.

Lenke til kommentar
Virus og ormer var mye av grunnen til at nettverket på tg04 fungerte så dårlig som det gjorde. Er en ganske interessant video her om det.

 

Mange klarer seg fint uten AV, men de aller fleste på slike lan gjør ikke det.

Akkurat det jeg mener.. på STORE lan er det ikke det at brukeren faktisk er infisert som er problemet.. men trafikken som er i nettet... SOm jeg tidligere har nevnt:D

Lenke til kommentar
Enkelt og greit, No Antivirus, No Lan..

 

Det bør være så enkelt, folk som ikke har lært seg enda for og tette for virus ogsånn har vel egentlig ingenting gjøre på et lan...

 

Reglene mine er enkle, er det ikke antivirus så napper man kabelen.

 

Enough Said!

Og hvordan har du tenkt til å sjekke at alle har antivirus? For ikke å snakke om at de ikke disabler den når de spiller.....

 

 

Og antivirus i seg selv er ikke bra nok. Viruset kommer som oftest inn allikevel på grunn av manglende sikkerhetsoppgraderinger....

Lenke til kommentar
Enkelt og greit, No Antivirus, No Lan..

 

Det bør være så enkelt, folk som ikke har lært seg enda for og tette for virus ogsånn har vel egentlig ingenting gjøre på et lan...

 

Reglene mine er enkle, er det ikke antivirus så napper man kabelen.

 

Enough Said!

Og hvordan har du tenkt til å sjekke at alle har antivirus? For ikke å snakke om at de ikke disabler den når de spiller.....

 

 

Og antivirus i seg selv er ikke bra nok. Viruset kommer som oftest inn allikevel på grunn av manglende sikkerhetsoppgraderinger....

Ved at man disabler alle portene på bord-switchen, så må man autentisere seg hos crew at de har antivirus og ingen virus under en virus scan, dermed får man dem til og undertegne en kontrakt at de ikke skal slå av antivirus osv under spilling, da dette vil være mer enn god nok grunn til og hive dem ut.

 

Alle synes ihvertfall dette er ok, siden det er for alles beste.

 

:)

Lenke til kommentar

Ved at man disabler alle portene på bord-switchen, så må man autentisere seg hos crew at de har antivirus og ingen virus under en virus scan, dermed får man dem til og undertegne en kontrakt at de ikke skal slå av antivirus osv under spilling, da dette vil være mer enn god nok grunn til og hive dem ut.

 

Alle synes ihvertfall dette er ok, siden det er for alles beste.

 

:)

*regne litt*

 

 

 

Om man har 100 mennesker som går rundt på TG så kanskje man greier å få gått igjennom alle PCene før hele greia er over........

 

 

 

 

Innbiller meg at denne løsningen vil ta mye mer tid enn det er verdt på de partyene jeg er admin på i hvertfall, og det varierer fra 50 til 300 deltagere.

Lenke til kommentar

En mulighet er å lage en "terms of license agreement" som man godtar ved å melde seg på. Der vil det stå at om man kjører windows og ikke har oppdatert systemet sitt og kjører antivirus så har admins rett til å kaste deg ut.

 

Det er sikkert mange som er uenige med meg, men jeg er av den oppfatning at man er ansvarlig for sine egne handliger, selv om man bare er 14 år, og det inkluderer at du er med på å fucke opp nettverket for alle som har betalt for å komme dit, samt crewet som har jobbet, ofte i flere måneder, for at alle deltakerne skal få et fint LAN. Da hjelper det lite å komme med unnskyldningen "jeg er ikke strafferettslig tilregnelig, så jeg kan gjøre hva jeg vil!" i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...