int20h Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 SATA-II fra Hitachi i år Hitachi Global Storage Technologies har planer om å introdusere harddisker med Serial ATA II-grensesnitt allerede i løpet av dette året. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Intel Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dette har jeg ventet lenge på. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hitachi er på hugget for tida tydeligvis. Men jeg trodde at SATA-I også støtter "hot plug"? Jeg har ikke prøvd det selv, men min SATA-disk kommer opp i "safely remove hardware" på maskinen min... Lenke til kommentar
TechBoy Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hørtes koselig ut, S-ATA II er 300 MB/sec isteden for S-ATA som er 150 MB/sec? Lenke til kommentar
chma Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hotplug er vel bare "consumer" utgaven av hot swap som brukes i servere og er tilgjengelig med sata.. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dette er spennende. Hvordan står det til med tilgjengelighet på S-ATA II kontroller nå da? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hørtes koselig ut, S-ATA II er 300 MB/sec isteden for S-ATA som er 150 MB/sec? Der ikke akurat noen vits med all den bånbreden da siden de fleste hardisker i dag ikke klarer og utnytre 150 MB/sec en gang Lenke til kommentar
Velkator Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Men hva er det som er nytt med et SATA II grensesnitt?? Hot-plug, javel. Ikke den store tingen for oss normal-brukere da. Er dette det ENESTE som er forbedret i et SATA II grensesnitt? Det står jo ikke noe mer om det... Må det nye hovedkort til for å bruke dette? Hvis ikke, mister du alikevel noen av funksjonene på disken? Eller trengs det ikke noe som helst hovedkort for å støtte dette nye grensesnittet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå