Gå til innhold

Oppgradering til AMD64

Anbefalte innlegg

Hei

Hoved-PCen begynner å bli gammel og ustabil (AMD XP2000+/VIA333/512MB/GF4-Ti4200) og dermed vurderer jeg å oppgradere. Jeg har sett på følgende oppsett:

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=8480

Noen som har kommentarer om dette? Særlig er jeg interessert i kommentarer på minnet. Vil jeg merke stor forskjell på et annet minne som f.eks.

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

eller

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

isteden?

I tillegg så er jeg interessert i forslag til et godt og rimelig skjermkort til dette som skal kjøre BF:1942, BF:Vietnam og HL2 bedre enn det jeg har i dag (altså GF4-Ti4200).

All hjelp mottas med enorm takknemlighet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det ser greit ut jeg. Kjører på ein bra socket, hovedkorted hade gode spesifikasjoner og såg godt ut.

rask og bra cpu

Husker ikke heilt hvilken strømforsyning folk klaga på, men eg lurer på om det var den NorthQ du har tenkt å kjøpe. mange seier den er dårlig og dør fort (viss det er den rektige da) håper folk retter meg der.

Toweret er jo opp til hver enkelt, hvilken smak de liker osså vider :) men såg ikke så gæli ut det. hehe

ut i fra guide om hvilke rambrikker og hovedkort som klarer seg sammen så ser det ikke ut som ditt oppsett klarer seg bra. nå er jeg ikke god på ram så jeg kan ikke si någe som helt sikkert om det.

MSI K8N Neo Platinum

Corxair Value S PC3200 2*512MB CL2.5-2-2-5 OK

Corsair XMS PC3200 512MB CL2-2-2-5 OK

Corsair TwinX PC3200 2*512MB OK

OCZ PC3200 EL Platinum 2*512MB CL2-3-3-6 OK

OCZ PC3200 EB Platinum 512MB OK

TwinMos BH5 PC3200 OK

Ifølge skjermkort guiden skal

GeForce 6800 LE være det kortet som gir mest for penga. kan kjøpes får 2395kr på komplett.

peewee

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar

Husker ikke heilt hvilken strømforsyning folk klaga på, men eg lurer på om det var den NorthQ du har tenkt å kjøpe. mange seier den er dårlig og dør fort (viss det er den rektige da) håper folk retter meg der.

Du tenker nok qtech... Har hørt mye bra om den northq strømforsyninga, spesielt med tanke på støy. Har bestilt en slik selv. Ville nok gått for et 6800le skjermkort, er nok det som gir mests for pengene for tiden. Hvis ikke er 9800pro et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Da ser det ut som jeg går for Corsair Value Select PC3200 1024MB Kit (2x 512MB) istedetfor TwinMOS.

Når det gjelder skjermkort: Noen som ha noen linker til tester av GF6800LE?

Hvor stor forskjell er det på GF6800LE og GF6800 (begge med 128MB)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...