Goebbels Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Heisann. Hvis man har et hovedkort med s-ata og raid.. må man sette diskene i raid om man setter inn flere disker.. eller kan de operere uavhengig, men du har muligheten til å raid'e de? Mvh G Lenke til kommentar
tli Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg tror de kan gå uavhengig i de aller fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Har fra før av en ide kontroller, med raid, og der går de jo uavhengig. så jeg håper jo at det gjelder i dette tilfellet også.. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du trenger ikke sette de i raid nei, men systemet takler i alle fall å ha de i raid. mener at dette skal vere 100% sikker. men vi for se ka neste mann skriver og Det står i alle fall beskrevet i S-ata guioden at du IKKE trenger sette de opp i raid. Lenke til kommentar
guge Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Å bruke en RAID-kontroller uten å ha diskene i RAID kalles JBOD - Just a Bunch Of Disks. De fleste RAID-kontrollere støtter dette. Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 det er vel ikke JBOD han sikter til her, men bare å kjøre de hellt uavhengig av hverandre han tenker på... Noe som går fint på alle RAID kontrollere jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 det heter ikke JBOD selv om du ikke benytter muligheten for å ha dem i RAID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå