Lureren2361 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Er det ikke slik at den første rammen jeg nevner her er MYE bedre enn den nedenunder? Jeg har ikke så mye peiling på det, men noen sa at den første der er MYE bedre fordi den er PC400 og ikke PC133 som den nederste. Og hvis det er slik at den nedenfor er betraktelig dårligere hvorfor er den så mye dyrere? Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched Value Select 256MB kr 875,- Crucial SDRAM PC133 512MB ECC CL3 Unbuffered, ECC, 3.3V, 64Meg x 72, 7.5ns kr 1.199,- #EDIT av moderator - Endret emnefeltet til noe mer forståelig Endret 1. november 2004 av Afseth Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Den øverste er en ddr brikke pluss at den opererer på en mye høyere frekvens. (Den er pc3200, ikke pc400 som du skriver) Den nederste er en sdram brikke, en gammel standard egentlig, ganske mye tregere, men siden den er såpass gammel er det færre som produserer de og derfor blir den dyrere. Den øverste er mao mye bedre, men hvilken du evt skal kjøpe avhenger jo av hvilken av de to som passer i din maskin, ikke hvilken som er best Edit: leif Endret 29. oktober 2004 av phsyco Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Den øverste er en ddr brikke pluss at den opererer på en mye høyere frekvens. (Den er pc3200, ikke pc400 som du skriver)Den nederste er en sdram brikke, en gammel standard egentlig, ganske mye tregere, men siden den er såpass gammel er det færre som produserer de og derfor blir den dyrere. PCxxx brukes litt om hverandre, før brukte man det såvidt jeg vet som PC og megahertzen minnet opererte på, f.eks 100 eller 133. Nå er det f.eks PC3200 som tilsvarer 400 megahertz, derfor noen bruker PC400, selv om jeg heller ville brukt DDR400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå