schelvan Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei Grunnet flytting fra australia trenger jeg ny skjerm, og har fått muligheten til å gjøre en god deal på en 19 tommer LCD fra MultiQ. Kommer til å koste meg ca 4500 noe som selvfolgelig er litt mye penger, men jeg har sett skjermen til 12000 svenske i en webshop. Lurer på om skjermen er noe tess for mitt bruk. Hovedsaklig spilling, filmer, TV.. Er den hissig nok til å spille på? Jeg har hatt kjipe opplevelser med LCD skjermer og spilling tidligere, men det har vært billigskjermer.. link til produkt beskrivelse Kom med råd og innspill de som føler de har noe på hjertet! Schelvan Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Basert på spesifikasjonene tror jeg ikke skjermen møter dagens krav til flyt i spill. Responstiden er på hele 25ms, og vi anbefaler ikke å spille på skjermer med høyere enn 16ms idag. Opplevelsen er selvfølgelig individuell, så det kan godt hende at du ikke opplever det som sjenerende. Man venner seg også til lett og moderat etterslep med tiden. Til film bør skjermen ikke by på noen problemer, og det ser ut som om den er PVA-basert. Dette vil si at bildekvaliteten og fargedybden skal være rimelig OK. Nå er jeg rimelig skeptisk til at en 19-tommer skal koste så mye som 12.000, men får du den til drøye 4.000 så er det ikke så ille. Allikevel så finnes det gode alternativer med 12ms responstid til samme pris, eller litt over 5.000 med DVI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå