vegjoh Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Nå trenger jeg hjelp her ! En av maskinene mine restarter seg selv rett etter at den starter å laste Windows altså rett etter at Windows XP-logoen vises. Har forsøkt å starte den i Sikkermodus, og med "siste fungerene konfigurasjon" - men akkurat i det logoen vises, restarter maskinen uansett. Den klager over at nyinstallert hardware eller software er årsaken, men maskinen har stått urørt siden onsdag, og da ble den bare brukt til å skrive ett eller annet i Word, og så slått av på vanlig måte. Håper det finnes noen som har en eller annen glup løsning på problemet mitt... Hvis ingen har noen idèer prøver jeg vel å kjøre en reparasjon av XP, men av erfaring vet jeg at det er relativt vanskelig/umulig å få internett opp å gå igjen.. Mvh Vegard Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har også opplevd dette, da i forbindelese med at harddisken lagde masse ugunstige lyder. Eneste løsningen var reinstall av windows, men etter den hadde stått på en stund skjedde det samme igjen (og denne gangen var det minimalt med "ting" lagt inn i windows) Prøvde disken i en annen maskin, og da var den helt spinnvill, jeg fikk faktisk ikke lov å formatere den en gang. (tilgang var uaktuelt) Sendte pc'en i retur til komplett (sånn garanti greie), men de fant ikke noe galt med den (de gjorde det samme som meg, reinstallerte windows. Denne feilen så bare ut til å opptre med ujevne mellomrom) Har bare opplevd den feilen med en bestemt harddisk, men nå har den funket i 2 måneder. Er fremdeles sikker på at det er noe rart med den disken... Sp+ Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Takk for svar! Jaha... Tror ikke det er noe galt med min disk, den har fungert utmerket helt siden jeg kjøpte den. Aldri noen unormal oppførsel, eller merkelige lyder. Men selvfølgelig kan man aldri være helt sikker. Har gitt opp testingen for i dag. Skal fortsette i morgen. Vegard Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har hatt to WD disker som det aldri hadde vært noe rart med, før den dagen de gikk åt skogen... Ikke alltid du får forvarsel på at slike ting skjer... Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Nå har jeg skjønt problemet... Skulle starte en reparasjon av XP for å få ting opp å gå igjen, men nå kommer installasjonsprogrammet til XP og forteller at den eneste partisjonen jeg har på disken plutselig er blitt "Ukjent" - og den burde vært NTFS. Er det mulig å redde partisjonen - få den til å forstå at det er NTFS - uten å ødelegge innholdet? Mvh Vegard Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Prøv og bruk Windows cd-en under oppstart, og velg repair. Kan jo hende at det hjelper deg. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Har prøvd å reparere, men når det ikke finnes noen kjente partisjoner, finnes det heller ikke noe OS å reparere.. Kan partisjoner på noen måte ordnes fra gjenopprettingskonsollen, eller hva det heter i XP-installasjonen? Eller er den eneste løsningen her å flytte harddisken til en annen maskin, koble den til som slave og forsøke å kopiere ut data? Vil det gå bra? Er GetBackData-programmene de beste? Mvh Vegard Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Eller er den eneste løsningen her å flytte harddisken til en annen maskin, koble den til som slave og forsøke å kopiere ut data? Hvis det er samme feilen jeg hadde vil nok ikke dette funke, men det er absolutt verdt et forsøk. (Du har lite å tape på å prøve) Er også mulig Partition Magic kan klare å kovertere den til ntfs igjen og samtidig redde inholdet. Sp+ Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Puh, fikk hentet tilbake alle filene mine ved å koble disken til en annen datamaskin, og bruke R-Studio.. Er det noen som har en formening om dette er et tegn på at harddisken ikke er helt frisk, eller ? Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå