Frekkas Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har nå et eksternt harddisk kabinett (Icybox) med Maxtor 200 Gb disk tilkoplet den bærbare. Bruker FW porten da jeg synes dette gir best ytelse. I tillegg har jeg nettverksdisk med fjernlagring, dog med begrenset kapasitet Har funnet ut at jeg trenger mer plass, spørmålet blir da hvordan jeg skal gjøre dette. En løsning vil være enda en ekstern disk, da koblet til Usb porten. Vil denne komme i konflikt med den disken jeg allerede har, eller vil jeg merke forskjell i hastighet? Er det andre løsninger jeg bør tenke på? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har nå et eksternt harddisk kabinett (Icybox) med Maxtor 200 Gb disk tilkoplet den bærbare. Bruker FW porten da jeg synes dette gir best ytelse. I tillegg har jeg nettverksdisk med fjernlagring, dog med begrenset kapasitet Har funnet ut at jeg trenger mer plass, spørmålet blir da hvordan jeg skal gjøre dette. En løsning vil være enda en ekstern disk, da koblet til Usb porten. Vil denne komme i konflikt med den disken jeg allerede har, eller vil jeg merke forskjell i hastighet? Er det andre løsninger jeg bør tenke på? Du kan eventuelt kjøpe en ekstern disk med FireWire og daisy chain, alltså at den støtter tilkobling av enda et FireWire-produkt gjennom egen FireWire-plugg. Da slipper du fortsatt unna med bare 1 plugg for 2 disker, begge via FireWire. Hilsen ponke Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Men det vil vel gi ein dobbelt så dårleg ytelse når begge diskane blir brukt på ein port, i motsetning til visst det kun hadde vore ein disk på ein port? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Men det vil vel gi ein dobbelt så dårleg ytelse når begge diskane blir brukt på ein port, i motsetning til visst det kun hadde vore ein disk på ein port? Er dette også tilfelle med en Usb hub? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det vil eg tru. Porten får jo ikkje større kapasitet uansett. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dette vil ikke være noe problem. Firewireporten er på 400mbit og en bærbare pc har ikke sjanse i havet å utnytte denne båndbredden. Så to disker vil funke fint i lenke. Og disse diskene er vel uansett bare til lagring og vil vel neppe stå å bruke maks lese skriveytelse ofte. 400mbit er 12.5MB/s*4. Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 USB2 er i teorien 80mbps raskere enn FW.. Dvs. At FW har 400mbps og USB2 har 480mbps. Men som sagt tidligere. Det er sjelden du kommer til merke noen stor forskjell.. Kanskje hvis skal kopiere mellom de to diskene.. Henviser til: http://www.canadiancontent.net/tech/computing/11/ Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 FW er i praksis raskere enn USB. Og du kan koble opp til 127 enheter på samme usb kontakt. Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jaja.. Men hvor mange er det som har bruk for å fylle opp en rom med duppeditter som drives av usb/fw da? Og tenk på batterilevetiden til bærbaren? En kjapp ting. USB DELER farten (480mbps) mellom alle enhetene.. Mens FW gir 400mbps til ALLE! Det burde være nok til å bestemme seg spør du meg Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Så trikset vil være Fw disker i lenke? Får vel bare bestille nye disker da. Dette er disker som kun vil stå hjemme, så batteri er ikke det største problemet. Jeg må ha mer plass! Uansett hvor mye plass man har vil man vel alltid ha mer, og jo mer plass, jo større samlemani får jeg Noen som har tips om FW splitter/hub til en god pris? Edit:typo Endret 31. oktober 2004 av Frekkas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå