Saet Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Noen som har prøvd en S-ATA cd-rom ? Bedre en IDE ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Du vil ikke få noe bedre ytelse nei. Samme sak, mindre kabel. Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du vil ikke få noe bedre ytelse nei. Samme sak, mindre kabel. S-ata skal jo klare å overføre filer raskere enn vanlig IDE, skulle jo tro at det gikk raskere ! Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Du vil ikke få noe bedre ytelse nei. Samme sak, mindre kabel. S-ata skal jo klare å overføre filer raskere enn vanlig IDE, skulle jo tro at det gikk raskere ! Det hjelper ikke at S-ATA er raskere enn P-ATA når diskene/cd-rommene ikke er engang i nærheten av raske nok til å utnytte det. Jeg vil tippe at ytelsesøkningen fra ATA66->SATA150 er nærmest ikke-eksisterende, da de fleste diskene kanskje klarer 40MiB/s. Men som sagt, det er mye mindre kabel på S-ATA, og det er mer enn god nok grunn for meg til å velge S-ATA Endret 29. oktober 2004 av ZiggWarth Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Men man må vel bruke onboard(som i intregert i chipsett) S-ATA til CD/DVD, for å få installert Win/*nix på den, eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
Saet Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Jess, det var det jeg tenkte meg. Men kan det ikke oppstå ett problem når jeg skal installe Windows, siden jeg må legge inn sata driverene under install? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå