Gå til innhold

Får en vanlig pc plass i en xbox?

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert og flytte all innmaten fra pcen min inn i en xbox. Det jeg har av komponenter er:

Abit nf7-s

amd athlon xp 2500

Artic coller copper silent 2tc

En dvd spiller

En cdspiller

En Seagate barracuda 7200.7 120 gig

Sapphire radeon 9600 med Zalman sin passive kjølerløsning

Det jeg lurer på er om jeg har plass til alt dette. Med et agp kort stående rett opp i xboxen, samt cpu kjøleren min. Jeg kommer også til å casemodde selve boksen senere med LEDs og alt det der. Hvis jeg ikke får det til, kommer jeg til å bytte ut HKet med et abit nf7-m, med onboard grafikk. Da blir det bare cpukjøleren igjen. Og den kan byttes ut til en av de veldig små. Poenget er å ha en portabel og kraftig maskin, samt brukes som server og er lett å stue bort.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaok, men bytte ut ATX med ITX (tror jeg det heter.), og så ha psu på utsiden på en eller annen måte. JEg jeg tenker mest på høyde. Om jeg vil ha plass til et agp kort, saelvom jeg må ha hardisk og dvdspiller over hovedkortet i liggen form.

Jeg tviler sterkt på at du i det hele tatt får plass til 9600pro skjermkortet selv uten DVD-spiller og floppy.

Tror heller du burde gå for ett såkalt "low profile" skjermkort...

Og kanke huske å ha sett et eneste ITX kort med AGP-port :roll:

Endret av da_devil
Lenke til kommentar
Jaok, men bytte ut ATX med ITX (tror jeg det heter.), og så ha psu på utsiden på en eller annen måte. JEg jeg tenker mest på høyde. Om jeg vil ha plass til et agp kort, saelvom jeg må ha hardisk og dvdspiller over hovedkortet i liggen form.

Jeg tviler sterkt på at du i det hele tatt får plass til 9600pro skjermkortet selv uten DVD-spiller og floppy.

man kan kjøpe sånn "ricer" pci og agp kort, ssom gjør at man kan ha skjermkortet liggende

Lenke til kommentar

man kan kjøpe sånn "ricer" pci og agp kort, ssom gjør at man kan ha skjermkortet liggende

Jeg tenkte på det, men da vil jeg få problemer med kjøleren?

Yngejos: Jada, jeg skal ha Linux og bruke den som server :p Men jeg vil ha egne komponenter. Men kan man gjøre slik at man kan bruke xboxen som vanlig pc? MEd windows/linux? JEg vet man kan ha linux der, men blir det som desktop versjonene. Og ha mus tastatur?

Lenke til kommentar
Hvor for skule du ville gjøre det, xboxen er jo en nesten standard pc bare finn riktig type mod chip å du kan gjøre hva du vil med den :p

Akkurat sånn som broren min driver med. Modder verre på Xboxer og Ps2er lodder og ordner.

Hmmm, kanskje fordi jeg bare har kabinettet til xboxen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...