theDurkan Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Jeg har vurdert og flytte all innmaten fra pcen min inn i en xbox. Det jeg har av komponenter er: Abit nf7-s amd athlon xp 2500 Artic coller copper silent 2tc En dvd spiller En cdspiller En Seagate barracuda 7200.7 120 gig Sapphire radeon 9600 med Zalman sin passive kjølerløsning Det jeg lurer på er om jeg har plass til alt dette. Med et agp kort stående rett opp i xboxen, samt cpu kjøleren min. Jeg kommer også til å casemodde selve boksen senere med LEDs og alt det der. Hvis jeg ikke får det til, kommer jeg til å bytte ut HKet med et abit nf7-m, med onboard grafikk. Da blir det bare cpukjøleren igjen. Og den kan byttes ut til en av de veldig små. Poenget er å ha en portabel og kraftig maskin, samt brukes som server og er lett å stue bort. Endret 28. oktober 2004 av Mixel Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Jeg er ganske sikker på at du ikke får plass til en full ATX-PC inni der. Husk at du skal ha PSU også. Endret 28. oktober 2004 av Rikky Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Morsom problemstilling, men jeg er som RikkyRally sier ganske sikker på at det ikke vil gå. Hvorfor i all verden skal du ha den inni en xbox? Du kan jo såklart lage din egen boks hvis du vil det, men... ja... bare hovedkortet er jo større enn selve Xboxen Lenke til kommentar
dmx Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 neh, hvis du får det opp i en Xbox får du 50kr av meg.. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Denne karen klarte det faktisk. Men han brukte et litt spess hovedkort da. Det ser litt stort ut til aa vaere miniATX, men ikke vet jeg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 er ikke noe PSU der da.. er ikke cd-rom eller diskett-stasjon der heller... Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Her er en mini-itx i XBOX kasse: Xbox (Mini-Itx) Vanlig ATX skal du nok slite med. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Jaok, men bytte ut ATX med ITX (tror jeg det heter.), og så ha psu på utsiden på en eller annen måte. JEg jeg tenker mest på høyde. Om jeg vil ha plass til et agp kort, saelvom jeg må ha hardisk og dvdspiller over hovedkortet i liggen form. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Jaok, men bytte ut ATX med ITX (tror jeg det heter.), og så ha psu på utsiden på en eller annen måte. JEg jeg tenker mest på høyde. Om jeg vil ha plass til et agp kort, saelvom jeg må ha hardisk og dvdspiller over hovedkortet i liggen form. Jeg tviler sterkt på at du i det hele tatt får plass til 9600pro skjermkortet selv uten DVD-spiller og floppy. Tror heller du burde gå for ett såkalt "low profile" skjermkort... Og kanke huske å ha sett et eneste ITX kort med AGP-port Endret 29. oktober 2004 av da_devil Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jaok, men bytte ut ATX med ITX (tror jeg det heter.), og så ha psu på utsiden på en eller annen måte. JEg jeg tenker mest på høyde. Om jeg vil ha plass til et agp kort, saelvom jeg må ha hardisk og dvdspiller over hovedkortet i liggen form. Jeg tviler sterkt på at du i det hele tatt får plass til 9600pro skjermkortet selv uten DVD-spiller og floppy. Tror heller du burde gå for ett såkalt "low profile" skjermkort... Og kanke huske å ha sett et eneste ITX kort med AGP-port man kan kjøpe sånn "ricer" pci og agp kort, ssom gjør at man kan ha skjermkortet liggende Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Installer linux på xboxen og bruk den til server som den er. Endret 29. oktober 2004 av Yngvejos Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Jaok, men bytte ut ATX med ITX (tror jeg det heter.), og så ha psu på utsiden på en eller annen måte. JEg jeg tenker mest på høyde. Om jeg vil ha plass til et agp kort, saelvom jeg må ha hardisk og dvdspiller over hovedkortet i liggen form. Jeg tviler sterkt på at du i det hele tatt får plass til 9600pro skjermkortet selv uten DVD-spiller og floppy. Tror heller du burde gå for ett såkalt "low profile" skjermkort... Og kanke huske å ha sett et eneste ITX kort med AGP-port man kan kjøpe sånn "ricer" pci og agp kort, ssom gjør at man kan ha skjermkortet liggende Jeg tenkte på det, men da vil jeg få problemer med kjøleren? Yngejos: Jada, jeg skal ha Linux og bruke den som server Men jeg vil ha egne komponenter. Men kan man gjøre slik at man kan bruke xboxen som vanlig pc? MEd windows/linux? JEg vet man kan ha linux der, men blir det som desktop versjonene. Og ha mus tastatur? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hmm, kjøleren ja.. Det kommer jo ann på hvor stor kjøleren er da.. men det er jo bare å måle seg frem, og deretter trekker konklusjoner.. mvh ballemann Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Kjøleren er ikke noe problem. Er den for høy så bare kjøper jeg av de lave. Men det jeg lurer på er om man faktisk får plass til HK, skjernkort og alt det der. Jeg vet at alt er inkludert i boxen, men de har da onboard grafikkort. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg tror det skal gå bra. Min du må finne på noe kreativt med SKjermkort og Psu. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg tror det skal gå bra. Min du må finne på noe kreativt med SKjermkort og Psu. Skjermkort på langs, og Psu på utsiden. Men hvor kan jeg få tak i slike ricers? Lenke til kommentar
kyre Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvor for skule du ville gjøre det, xboxen er jo en nesten standard pc bare finn riktig type mod chip å du kan gjøre hva du vil med den Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvor for skule du ville gjøre det, xboxen er jo en nesten standard pc bare finn riktig type mod chip å du kan gjøre hva du vil med den Akkurat sånn som broren min driver med. Modder verre på Xboxer og Ps2er lodder og ordner. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Hvor for skule du ville gjøre det, xboxen er jo en nesten standard pc bare finn riktig type mod chip å du kan gjøre hva du vil med den Akkurat sånn som broren min driver med. Modder verre på Xboxer og Ps2er lodder og ordner. Hmmm, kanskje fordi jeg bare har kabinettet til xboxen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå