Caddy Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Hei. Har akkurat fått inn en pc til i huset... Skal bruke diskene i den som nettverksdisker, men jeg kommer ikke inn på dem. Deling er aktivert med full tilgang for alt og alle, men jeg får denne feilmeldinga opp: Noen som vet hva problemet her kan være? Gjelder forsåvidt fra den andre maskinen også.. Kommer ikke inn på den jeg sitter på nå... Edit: Kjører windowsXP Pro på begge maskinene..... Endret 28. oktober 2004 av Caddy Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Prøv med \\IP-adresse\mappe-navn i steden for \\maskin-navn\mappe-navn Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Allerede prøvd, etter jeg leste en annen tråd her på forumet... Funket? Nei! Edit: Må kanskje legge til at jeg får opp dette når jeg prøver å bruke IP`en: Meldinga i første post, får jeg opp når jeg bruker maskin-navnet... Endret 28. oktober 2004 av Caddy Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Høyreklikk på disken du vil dele Sharing and security Trykk på den blåe linja... "If you understand...blah blah.." Så trykker du på "If you understand the security risks....blah blah" merk "just enable file sharing" og trykk ok. Merk av: Share this folder on the network. velg om brukere skal kunne forandre/slette filer. Trykk OK. Håper det hjalp. Har du norsk XP, får du bare oversette (Har du allerede delt disken? I explorer: Folder options/view/ Nederst står det "use simple filesharing" Merk av den.) Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Høyreklikk på disken du vil deleSharing and security Trykk på den blåe linja... "If you understand...blah blah.." Så trykker du på "If you understand the security risks....blah blah" merk "just enable file sharing" og trykk ok. Merk av: Share this folder on the network. velg om brukere skal kunne forandre/slette filer. Trykk OK. Håper det hjalp. Har du norsk XP, får du bare oversette (Har du allerede delt disken? I explorer: Folder options/view/ Nederst står det "use simple filesharing" Merk av den.) Alt dette er gjort.... Får bare opp de feilmeldingene når jeg går inn... Feilmld når jeg skriver maskin-navn, og login vindu når jeg taster IP`en... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Sjekk at gjeste-kontoen er aktivert Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Gjestekontoen er aktivert... Ellers ville jeg vel ikke fått opp login vinduet... (?) Sjekka også under datamaskinbehandlinga... Er aktivert.... Lenke til kommentar
Don Spiff Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Gjestekontoen må ikke være aktivert for at det logginn bildet skal komme opp. Kjører du firewall på maskinen(e)? I såfall så kan du lage en ekstra bruker og logge på med denne, eller skru av firewall, jeg og en kamerat hadde samme problemet og det viste seg at firewallen var problemet.. kan også kjøre denne i kommandovinduet vis du ikke får valgt den nye brukeren: net use \\server /user:brukernavn passord lykke til og håper jeg var til noe hjelp Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Gjestekontoen må ikke være aktivert for at det logginn bildet Ikke nødvendigvis, men kan være det som er feilen. På windows 2000 er gjestekontoen deaktivert som standard, dette gjør at man får en lignende feil, da er man nødt til å aktivere gjeste-kontoen. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Du skal ha tilgang til hardiskene ikke sant? ikke logge deg inn på maskina. Bruk søkefunksjonen på start menyen til og søke etter datamaskiner. Søk så etter IP adressen til maskinen med diskene. Den finner så den, så mapper du netterksdiskene til feks: Z, Y X: osv... Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 deaktiver gjest-kontoen og bruk en vanlig bruker. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Nå skifta jeg passord på gjestkontoen... Da fikk jeg opp den første feilmld`a... Edit: Når jeg prøvde å logge inn altså... Edit: Gjestkonto er nå deaktivert, men da får jeg bare opp den første feilmld`a... Edit2: Kontoen jeg bruker på denne maskinen, har nøyaktig samme navn på den maskinen jeg skal koble meg til... Samme passord også... Endret 29. oktober 2004 av Caddy Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 deaktiver gjestekontoene. sett likt admin-passord på begge maskiner, og logg inn som admin på begge. funker det da? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg skjønner ikke hva det er du skal logge deg på... Skal du dele disker på et nettverk, trenger du ikke logge deg på noen plass. Det er bare og bla deg fram til den delte disken i fil-utforskeren. Prøv med søkefunksjonen i start menyen, og søk etter IP adressen til maskina du har de delte hardiskene på. IP på en maskin finner du med "ipconfig" i MSdos prompt. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Nettopp DER problemet ligger..... Se bildet, så kanskje du skjønner tegninga.... Endret 13. mars 2005 av Caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå