ZoomZoom McMoen Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har nettopp bygget ferdig mitt nye socket 939-system med vannkjøling. (specs kan sees i profilen). Ønsker dere å vite noe mer, er det bare å spørre! Har et litt irriterende problem med den da... Når jeg ikke bruker pc'en "hardt" med mange programmer oppe og mye aktivitet, så går den helt fin. Men når jeg f.eks. skal brenne en dvd-plate, så slår maskinen seg plutselig av midt i brenningen. Det gjør den enten jeg velger å brenne med dvd-brenneren, eller skrive en image-fil. Den slo seg også av endel når jeg kopierte over data fra min gamle pc. Virker nesten som den ikke tåler mye belastning fra flere komponenter samtidig... Mine temperaturer er som følger: CPU: 29 grader Case: 25 grader HD1: 32 grader HD2: 32 grader GPU: 52 grader På meg virker det kanskje som det kan være noe med IDE eller RAM, men jeg er usikker... Noen som har noen tanker om hva som kan være galt her?? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ser du har nesten samme oppsett som meg... Hadde også problemer med dette i starten... komm etter hvert frem til at det skyltes RAM brikkene... Byttet brikker og har siden ikke hatt noen problemer.... Se Specs i profil og sig. Hadde Corsair RAM før.... Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Har vel også hatt mistanke om at det kan være rammen... Men er ikke sikkert det blir så lett å returnere de da... Har gått litt for lang tid til at jeg har mulighet til å returnere de eller benytte angreretten. Noen forlag til hva jeg kan gjøre for å bytte ram? Har hørt om folk som har økt volten til minnet til 2.6 eller høyere... Jeg har i dag 2.5v på rammen... Vil dette kunne ha noe å si for meg?? Jeg testet å sette til 2.6 uten at det hjalp noe. [Edit:] Ser på nettsiden til OCZ at de brikkene jeg har er 2.75 Volts. Betyr det at jeg bør kjøre volten på minnet på 2.7 eller 2.8? Endret 29. oktober 2004 av janvmoen Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg sitter på samme HK, CPU og RAM som deg og jeg har ingen problemer med dette. Kjører bios ver. F4. RAMen har en spenning på 2.5v. Du kan jo prøve å upgrade/downgrade biosen din. Jeg sleit litt med å få F4-versjonen stabil Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 den ramen du har trenger 2.75 volt for og kjøre skikkelig, har samme ram og k8n neo2 hk Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Jeg hadde først prøvd å justere opp spenningen på ramen til 2.6-2.7v, du har gode brikker som skal takle litt mer volt enn 2.5v.. Har et par samsung ddr333@400 brikker som jeg alltid har kjørt på 2.63v, og ikke opplevd noen alvorlige problemer.. EDIT: Litt treig... Endret 29. oktober 2004 av Surre Sprett Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg sitter på samme HK, CPU og RAM som deg og jeg har ingen problemer med dette. Kjører bios ver. F4. RAMen har en spenning på 2.5v. Du kan jo prøve å upgrade/downgrade biosen din. Jeg sleit litt med å få F4-versjonen stabil Jeg kjører også bios F4 til hovedkortet. Hva måtte du gjøre for å få F4 stabil? den ramen du har trenger 2.75 volt for og kjøre skikkelig, har samme ram og k8n neo2 hk Da skal jeg prøve å sette volt til 2.7 og 2.8 når jeg kommer hjem idag (håper det går å sette til 2.8 da)... Deretter skal jeg prøve å brenne en dvd. Funker det, så tror jeg nok at problemet er løst... Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) For å være helt ærlig så er jeg ikke helt sikker. Jeg tror at jeg tok en ny oppgradering (fra F4 -> F4 (ja, fra F4 -> F4)), slo på "Optimized Defaults" og ikke fikla med noe særlig mer i biosen bortsett fra å slå av automatisk søk etter harddisker der det ikke er påkoblet noen. Jeg har ikke på "Top Performance" (tror det er det den heter) lenger og jeg mistenker at det var enablinga av denne som fikk den første F4-oppgraderingen til å havarere Du vil forresten slite med å få RAMen din høyere enn 2,7v. Gigabyte-kortet tilbyr ikke høyere spenning Endret 29. oktober 2004 av Saiko Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Ok... Da skal jeg prøve det også hvis det ikke funker å øke volten... Takker for alle forslag!! Kommer tilbake senere med resultater... Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Vel... Da har jeg fått testet litt, og med heller dårlig resultat... Funka ikke å sette volt til 2.6 eller 2.7... Og det funka heller ikke å velge "Optimized defaults"... Men det som funka var å flytte den ene minnebrikka til en annen slot, men da får jeg ikke kjørt dual channel... Ingen fullgod løsning!! Blir nok kanskje å prøve å få reklamert på de... Eventuelt bytte i noen andre... Hvis ingen andre har noen forslag da... Lenke til kommentar
XU Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har slitt med samme problemet. Maskin er nå nede hos Netshop. Får håpe at de finner ut hva det er som gjør at maskinen kræsjer når jeg spiller. Mitt problem er at når jeg spiller, hender det at skjermen enten bare blir svart eller at bildet fryser og man må ta reset av maskinen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Er det bra med stabil strøm . En annen ting som bør gjøres er å slå av (disable) fsb spread spectrum i bios . Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Prøvde i går og bytte plass på minnebrikkene... Og nå funker den iallfall bedre... Jeg får brent dvd-plater (bortsett fra en gang den restartet), og kopiert fra nettverket... Skal teste litt mer så snart jeg får tid... Men kommer uansett til å ringe netshop for å høre om det er mulig i returnere de... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå