Gå til innhold

Boot problem ikke signal til skjermen

Anbefalte innlegg

kjøpte nylig et demobrukt hk på komplett til bruk i en htpc, satte sammen et oppsett av reservedeler fra en annen maskin men får ikke bilde på skjermen når jeg starter maskina. Har prøvd med integrert skjermkort og et vanlig gf2, men ingen signal på skjermen. På komplett står det at kortet støtter duron som jeg kjører nå og som var grunnen til at jeg kjøpte akkurat det kortet, men på online-manualen står det athlon xp 233/266fsb og athlon xp en gang til, kan tyde på skrivefeil.

Virker som maskinen starter noenlunde normalt ellers, cpu vifta er dog det eneste tegnet jeg har på det.

Fyr løs med tips :p 1år siden jeg sist mekka maskin, ikke vant med å plages sånn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svar

i og med at kortet er demobrukt kan det jo være at noen jumpers er satt opp slik at jeg med mitt oppsett vil få problemer? vet ikke hva alle jumperne er til men skulle kanskje fått bilde uansett..

cpu er riktig montert, ramen er ny og skal støttes av hk, grafikkort og hd burde også være ok. får teste litt forskjellig i morgen da, kanskje hk ikke støtter duron likevel, skal prøve med athlon xp i morgen.

er et epox m-atx ep 8kmm3i om det skulle ha noe å si.

Lenke til kommentar

Har du annet minne bør du uansett teste med det i, minnebrikken(e) kan være defekt, og da taper du mye penger dersom du sender det i retur og de ikke finner feil.

Vil og anbefale deg å søke på nettet etter manual til hovedkortet dersom det er jumpere på det som du er usikker på hva er til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...