Peefy Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 HJELP!!! Innlevering i overimorgen...Å PC-en VIRKER IKKE!!! HJELP!! Når jeg skrur den på begynner bare viften og snurre,ikke noen tenking i det hele, skjermen forblir svart, alle ledninger er skikkelig i.. JEG FINNER IKKE PROBLEMET! Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Sjekka at CPU og rambrikker og alt sånn sitter skikkelig..? Lenke til kommentar
p4power Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Backup på floppy er for pyser, ikke sant? Bare å begynne å feilsøke da. Napp ut ALT bortsett fra CPU, ram og skjermkort å se om pc'en poster. Hvis ikke har sannsynligvis en av de nevnte komponentene tatt kvelden. Typisk at det skjer når du trenger det minst Lenke til kommentar
talisar Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Men du har en pc å sitte å poste på? Skriv på den:) jee:)) alle problemer løst! Dersom du hadde filer på den andre PC-en har du nå lært viktigheten av backup:) Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg forstår det dithen at du har oppgaven på harddisken og trenger denne fortest mulig. Da har du ikke lang tid Ta ut hardisken din og sett den inn i en annen maskin. Da får du middelbart tilgang til det du trenger, så sant harddisken fungerer. Da slipper du å bruke masse tid på å sjekke hovedkort, minne, CPU osv, osv.... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 jeg hadde samme problemet. viste seg at cpu'en hadde brent opp og tatt med seg hovedkortet. skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd, men man kan aldri vite. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Husker da jeg fikk særoppgave... skrev nesten 30 sider om Quisling.. og var bortimot ferdig.. så kom CIH (tjernobylviruset) og ødela PC-en tre dager før innlevering... Aldri vært så forbanna i hele mitt liv... Fikk en ukes utsettelse... så jeg måtte skrive hele dritten om igjen... Det var surt! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 18:46, lodott skrev:så kom CIH (tjernobylviruset) ah, her kommer de gode minnene strømmende.. :smile: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 jeg var av den typen alle i klassen hatet...leste noen bøker, holdt foredrag med 2 ark på overhead'en, og læreren syns det var glimt i øyet og ga bedre karakter enn gjennomsnittet. tilbake til topic, det å sette hd i ny maskin er uten tvil det beste alt. ut i fra personlig erfaring. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 napp ut alle strømkablene fra psu, hd,cd-rom, floppy, hovedkort og strømkabel. Vent så i 5 minutter før du setter ting på plass igjen. Dette funker hos meg gang på gang. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 jeg liker å nynne rbk-sangen mens jeg går 3 ganger rundt pc'n. Vrikk på rompa og stikk tunga inn i stikk-kontakten. Vent så i 5 minutter før du tar den ut. Dette funker hos meg gang på gang. :smile: meehe.. [ja jeg veit, klokka er 3..hakke sovet på dritlenge og har examen imårrå, beklager dårlig humor] Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Typisk. Slikt må skje når man har en stor innlevering. Jeg husker jeg hadde en større og viktig innlevering en gang. Skulle slå på skjermen for å skrive siste del ett par dager før innlevering (PC'n sto på), men skjermen ville rett og slett ikke leve. Skrudde opp skjermen og sjekket alt, men fant ikke noe feil. På skolen var det dårlig med PC'er og alle hadde uansett virus så jeg ville ikke bruke de. Alle jeg kjente i nærheten jobbet med samme oppgaver på sine PC'er. Jeg måtte dra på Komplett og kjøpe ny skjerm dagen etter bare for å få skrevet oppgaven selv om det sikkert bare var en sikring som var gått i den gamle. Måtte til og med kjøpe den på avbetaling fordi det tok 3-4 dager å overføre penger fra sparekontoen (fonds-greier). Surt! Men så fikk jeg ny 19" da Lenke til kommentar
kdog Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 PC'en poster.. er PC en plakat? et post kort? hva? POST, Power On Self Test har også havna i knipe en gang jeg skreiv no skolegreier.. 20 sider å skrive på nytt.. klokka en gang opp cpu såppas at maskina ikke fant ram.. da sleit jeg litt. kom ingen vei.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå