Tunder Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har en Tundra 1556 X, med Pentium M prosessor 1.7 GHz Jeg synes viften starter litt for ofte. Jeg lastet ned speedswitchXP, men synes ikke det ble noe bedre. Hvist jeg setter inntilingene til "dynamic switching", skal vel CPU`n styre dette selv ?. Men ved oppstart av et program som f.eks Winamp, kjører CPU`n opp til maks en liten stund, og deretter går ned til 599 Mhz. Det mest irriterende er at når vifta starter, så starter den på fullt, og går ned til medium.... Er dette normalt ? Event andre som kjenner til dette problemet ? Håper noen kan svare meg på dette.....på forhånd takk ! Lenke til kommentar
jimmyhat66 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har du stillt inn speedswitch? Sett den isåfall på realtime calculation på prosessor hastigheten. Det skal fungere. Ellers er jeg rådløs Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det kan jo hende at det har blitt fullt med støv inni datamaskina. Prøv å reingjere den visst du kan. Det lønner seg også å bytte goop. Lenke til kommentar
konaz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har akkurat samme problemet. Speedswitch hjelper ikke, og tviler på at det er støv i pc'en, da min er akkurat ny. Send den tilbake! Lenke til kommentar
Tunder Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Tviler også sterkt på at det er noe støv problemer, da min også er ny (2 mnd). Konaz : Har du ringt kundeservice å hørt hva dem har å si til dette problemet, eller har du levert din tilbake..? Dette er bare så irriterende..... Lenke til kommentar
konaz Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har sendt mail, men skal ringe også. Har ikke sendt tilbake enda, blir vel over helga. Lenke til kommentar
Tunder Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Okey...... Får jeg høre fra deg når du har tatt kontakt med dem ?....kanskje de finner ut av problemet. Tviler sterkt på at viften skal starte så ofte som den gjør.. Lenke til kommentar
duudee Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Tenkte bare jeg skulle komme med mine erfaringer angående støv i bærbare. Støv samler seg fort hos noen, mens andre kan gå et år og to uten problemer. Har hatt kunder som kommer inne etter 3 uker, der det har vært store dotter med støv hår osv. inne i maskinen. Så og å si at pc BARE er 2-3 mnd er i de fleste tilfeller riktig, men ikke alltid. Kan tenke meg ulike tilfeller der det samler seg fort. Oppå dyna i senga. Masse støv og hårrester her. Har du hund / katt. Kanskje et møkkete ungdomsrom, verksted osv. Så jeg vil anbefale alle regelmessigt og sjekke for støv. Plaser støvsugeren under vifta og sug til. Bytte kjølepasta som ble nevt vil selvsagt også hjelpe. Men jeg anbefaler ingen å gjøre dette innenfor garranti tid. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det å oppdatere biosen kan i mange tilfeller redusere støy plagen. Aopen sine nyere bioser har andre innstilliger på vifte reguleringa Lenke til kommentar
konaz Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Men min pc er jo flekk ny, så da er vel BIOS'en ny også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå