Gå til innhold

Hva tror dere om Arctic Cooling Silentium T1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva i all verden er metall-plata i front til?  :dontgetit:
HDD Muffler

An a luminum frame muffles the harddrive noise and at the same time keeps it cool. The suspended frame stops vibrations from carrying over o­n to the chassis

hdd.gif

thermodynamics.gif

-Warm air emitted from the CPU cooler rise unhindered towards the top of the

case blown out of the case via 2 temperature controlled fans spinning at max. 1900 RPM. This stops the CPU cooler from simply churning the same warm  air over and over again.

-Cool air is drawn inside the case towards the CPU cooler and expansion cards. This allows for the temperature of sensitive components to decrease significantly.

-The power supply is cooled via 2 temperature controlled fans spinning at max.1900 RPM. Thanks to the lower position of the power supply a smaller airflow is sufficient for cooling

M/B Formfactor:  Micro & Full ATX

Dimensions:  18 (W) x 43.5 (H) x 45 (D) cm

Nettoweight:  11.5 kg

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Syntes de spesielle løsningene virker litt lite gjennomtenkt.

Oppe bak har du 2 80?mm vifter som blåser ut varm luft, rett over luftinntaket. Varm luft stiger riktignok, men pga luftflyten vil kansje litt varm luft bli sugd inn igjen?

Hadde man hatt 1 120mm vifte i topp hadde du flyttet mer luft, og det har vert 0 sjangs for at varm luft skal suges inn igjen.

Psu skulle ligget flat med vife som blåser varm luft ut i front, det hadde sett bedre ut, psu hadde fått kaldere luft pga av luftehullene i bunn av kabinettet.

Du kunne også plasser flere harddisker f.eks hengende i gummi, samt en ekstra 120mm i front som skaper luftflyt rundt diskene.

Hardisk mufflern kunne du evt hadd over en psu som ligger flat, da hadde du ikke hatt de ekstra plassene til flere harddisker hengende fra gummi men ofret plassen for stillhet, selv om jeg har mine tvil om hvor effektiv harddisk mufflern er da...

Lenke til kommentar
Hva med de spesielle løsningene?

Good or bad?

Først og fremst hvorfor lurer du så fælt på hva andre synes?

For det andre synes jeg det ser helt ok ut, med en nokså smart løsning ang PSU. Men det ser også rimelig vanskelig ut å bytte, om ikke AC har valgt en god strømforsyningen så kan de bli et problem.

Edit: Ser også rimelig trangt ut.

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...