PelleP Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg måtte lukke Windows i går for å få slettet en fil som Windows brukte. Når PC skulle reboote ble skjermen svart. Når jeg prøvde å boote W2K CD-en skjedde samme sak. Når jeg lot PC-en stå på lenge nok viste det seg imidlertid at den faktisk bootet, det var bare det at det tok til ganger så lang tid som vanlig. Når Windows var ferdig lastet fikk jeg beskjed om at de nye komponentene var intallert, men at PC-en måtte startes om! Det gjør jeg i hvert fall ikke! Hva er det som skjer??? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Og hvilken fil var det? Ikke særlig smart å slette en fil som brukes av Windows... Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Den lå i mappen til et program som jeg hadde avinstallert. Det er ikke det som er problemet, jeg hadde ikke rukkit å slettet den filen når problemet oppsto. Dersom Windows klarte seg uten den filen før programmet ble installert får det klare seg uten det etter at det er avinstallert også. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Åssen program var det? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dersom filen ikke lå i noe slags Windowsmappe så er det ikke det som er problemet. Da er det heller noe mer alvorlig som har skjedd. Fjern all komponenter (som ikke trengs for å starte) fra maskinen og start opp. Dersom det går fint så setter du inn en og starter den igjen, helt til du finner den komponenten som fører til problemet. Det er ikke sikkert du finner den, men du kan da sjekke. Ellers så kan du da reparere Windows installasjonen din.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 skriv "msconfig" i kjør, trykk på boot.ini skillearket, og fjern alt som du ikke trenger under oppstarten Kanskje programmet du fjerna har en fil som ligger der, og da vil maskinen bryke lenger tid på å boote, da den vil prøve å finne denne filen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 skriv "msconfig" i kjør, trykk på boot.ini skillearket, og fjern alt som du ikke trenger under oppstarten Kanskje programmet du fjerna har en fil som ligger der, og da vil maskinen bryke lenger tid på å boote, da den vil prøve å finne denne filen Ja, det kan også være årsaken. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg måtte starte opp igjen grunnet en systemkrasj og den her gangen gikk det bra. Det ble kanskje litt mye mas om ingenting det her, men jeg sov dårlig natt til igår. Man kan jo alltids reinstallere Windows dersom man gjør noe usedvanlig dumt, men hva gjør man når PC-en ikke booter?! Jeg har forresten ikke vært helt fornøyd med mitt system siden jeg måtte reinstallere Windows nylig. Det er en masse rare feil både her og der. Jeg prøvde for eksemple M4rTiNs forslag om å kjøre MSCONFIG, da får jeg beskjed om at filen eller en komponent av filen ikke blir funnet!!! Det er noe kluss med kontrollpanelet også. Kanskje jeg rett og slett skulle formatere og starte på ny... Takk for deres svar, jeg lærte en del av det selv om problemet (tilsynelatende) løste seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå