pass27 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ønsker å legge inn informasjon direkte inn i en database når jeg trykker på submit button i en form uten å gå innom en annen side for at dette skal legges inn. Får dette til ved å legge f.eks input.php i action feltet, men problemet er at man sendes til en annen side og må klikke manuelt for å komme tilbake. Kan noen hjelpe meg ? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 header("location: side.php"); Burde vel funke hvis jeg forstod rett. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) <? SQL for å legge inn i databasen her header("location: siden_du_vil_til.php"); //Som nevnt i forrige post ?> Husk at du ikke kan skrive ut noe HTML på denne siden, for da vil ikke 'header' fungere. Endret 29. oktober 2004 av Xqtor Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 du kan skrive ut html etter headerfunskjonskallet, men det vil være rimelig meningsløst fordi du sendes videre før du rekker å lese html'en Lenke til kommentar
pass27 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Takk for hjelpen. Det fungerte glimrende!! Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hm, er det ikke litt tungvindt å gå innom den andre siden? Alt kan skje fra samme side ved for.eks. if( isset($_POST['Submit']) ){ // legge inn i databasen.. } // kan legge inn else{ hvis du ikke vil at skjema skal vises etter at du har lagt inn i databasen <form> </form> Hvis jeg forstod deg riktig at du ville at alt skulle skje fra samme side.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå