stud3315 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei! Jeg har en telefon fra Televerket merket Teknisk Bureau. Tror modellen er fra 1967. Jeg ønsker å koble denne om til nymoderne kontakt/plugg. Noen som har gjort dette noen gang, eller vet hvordan det kan gjøres, eller hvor jeg kan finne informasjon om dette? Lederene inni ledningen er tjukkere enn på dagens Cat.5, så det er vanskelig å få de inn i pluggene! Veldig glad for hjelp! Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Neivel, det var dumt! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Vel det finnes flere måter. 1. Kjøpe seg en ny billig telefon til 99kr på Elkjøp 2. Kutte av kontakten og lodde ledningene til cat 5 kabelen. (husk å isolere godt) 3. Hvis du ikke har kuttet over kabelen kan du kjøpe en utenpåliggende veggkontakt av gammel type, ta en nyere ledning fra vegguttaket til den nye kontakten (lage en overgang med andre ord) 4. Prøve å åpne den gamle telefonen for å se m du kan legge kablingen på nytt 5.Avisolere så mye av den gamle ledningen at du bare putter rene ledninger inn i modular kontakten og klemmer til 6. Prøve å tvinge ledningen inn på en eller annen måte Håper dette hjalp Lenke til kommentar
kain Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Bytt ledningen til telefonen med en ny en som har plugg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå