g0mpen Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Trenger litt hjelp med AJ-Fork, når jeg skal legge til en nyhet kommer dette frem: Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(/xfields.mdu) is not within the allowed path(s): (/home/web/lalala:/var/tmp:/usr/local/lib/php) in /usr/home/web/lalala/admin/inc/addnews.mdu on line 11 Warning: main(xfields.mdu) [function.main]: failed to open stream: Operation not permitted in /usr/home/web/lalala/admin/inc/addnews.mdu on line 11 Warning: main() [function.include]: Failed opening 'xfields.mdu' for inclusion (include_path='.:') in /usr/home/web/lalala/admin/inc/addnews.mdu on line 11 Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(/xfields.mdu) is not within the allowed path(s): (/home/web/lalala:/var/tmp:/usr/local/lib/php) in /usr/home/web/lalala/admin/inc/addnews.mdu on line 132 Warning: main(xfields.mdu) [function.main]: failed to open stream: Operation not permitted in /usr/home/web/lalala/admin/inc/addnews.mdu on line 132 Warning: main() [function.include]: Failed opening 'xfields.mdu' for inclusion (include_path='.:') in /usr/home/web/lalala/admin/inc/addnews.mdu on line 132 Jeg har ikke endret noe i scriptet. Jeg har prøvd å laste opp filene på ny. Jeg har prøvd CHMOD. Jeg har prøvd å laste ned pakken på ny, og deretter laste opp og installere hele greia om igjen. Hva er feil? Jeg bruker allerede dette scriptet på flere andre sider, uten problemer, hvorfor tuller det her? Dette er på helt nytt webhotell fra web10. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 php.net/safe mode se etter funksjonen open_basedir og les hva som står om den. Den har en form for begrensning. Det er sikkert mulig å løse dette på en eller annen måte og jeg regner med at det også finnes informasjon rundt dette på sidene til AJ-Fork Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hvorfor ikke bare bruke WordPress? Fungerer greit under safe_mode (etter hva jeg har hørt), og er IMO et bedre system. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Får vel prøve det da, men det blir en del arbeid og legge om fra AJ til Wordpress. Bruker ikke WP MySQL også? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jupp. Kjører AJ-fork flatfil, da? Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Ja, har aldri trengt MySQL for det. Nå har jeg tilgang til MySQL anyways, så det blir ikke noe problem. Må bare vente på at domenet skal bli klart slik at jeg kan koble til databasen som ligger på db.domene.no Edit: Leif Endret 28. oktober 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå