Gå til innhold

Tips til utstyr?=)

Anbefalte innlegg

Hvor lenge vil pcen min holde? Vil den f.eks kunne kjøre Half Life 2 greit? Jeg hører på mye musikk, ser mye på film (har dog ikke DVD :(), surfer og spiller strategi spill. Men nå har jeg fått øynene opp for CS Source og FPS og vil kunne kjøre slike spill med grei ytelse!

Jeg har:

AMD XP2500+

TwinMos Twister PC3200 2x256mb

TwinMos "regular" PC2700 256mb

Abit NF7 HK

Suntek kabinett

https://prisguiden.no/produkt/3963

300W

Creative S230 høytallere (kjøpte dem for hundrelappen)

Creative 3DBlaster GFFX5600 ULTRA 128mb GPU

CD brenner 52x

Kjøing: BOXED CPU kjøler og én 120x120 vifte bak harddiskene. Det er plass til en 80x80 til å suge luft ut, men ikke mer.

Ok, dette er saken. Som sagt, jeg lurer på om denne pcen holder til spill som Half Life 2. Jeg har testet CS Source og det kjører helt greit på 1024x768, men ikke mer. Ønsker meg noen FPS til. Jeg har mellom 2000-4500 å rutte med, og ja, jeg vet det ikke er så mye.

Jeg elsker lyd. Høytallerne mine stinker. Og desigmessig er den svarte kontrasten fæl (jeg er fan av design), fordi kabinettet er blått og skjermen hvit. Jeg ønsker altså nye høytallere. Og så lurer jeg på om lydkort er verdt å skaffe til under 500-klassen? Headset (med mic) er også å foretrekke, men jeg prioriterer høytallere. Og jeg tenker mest på: https://prisguiden.no/produkt/9047 Så disse nydelige sakene i en butikk, og jeg ble imponert over lyden og designet. :)

Så til kabinett. Jeg har hørt at XP 2500+ er nydelig å klokke med, og jeg vet min ikke er låst. Jeg er LEI kabinettet mitt, og ønsker et nytt! Thermaltake Xaser LanFire synes jeg ser meget bra ut, koster ca 1200. Og jeg vil klokke pcen min. Ha bra luftstrømning. Et slikt et kabinett altså. Som også ser bra ut og som er digg å ha med seg på LAN. + ny PSU er å fortrekke, men er dette noe vits i, når jeg har 300W fra før av? (vil ha en lydløs :p)

Og så lurer jeg på om det er verdt å klokke CPUen min istedenfor å oppgradere til socket 754? Tar imot tips.

Og skjermkort? Det drar på året. Eller kan jeg vente med det? :ermm:

Og minne. Jeg ønsker kanskje en Twister brikke PC3200 512mb og hive ut PC2700 brikken, så jeg får 1024mb. Verdt det?

Og med tanke på fremtiden. Lurer på om jeg skal ta det basiske, altså høytallere, DVD spiller, kabinett og PSU først, og så kanskje spare til noe fremtidsrettet etter jul. Men jeg vil jo kunne spille CS Source med bedre ytelse disse månedene!

Gosj! Vanskelig å bestemme seg! :(

Som dere ser må jeg prioritere. La oss si at jeg har ca. 4500kr. Hva er å anbefale? Minne, skjermkort, AMD 64, høytallere, headset, lydkort, kabinett, kjølere, overklokking, det meste egentlig. Noen tips på hva jeg kan gjøre? Jeg prioriterer å ha en stilig pc fremfor en med rå ytelse, så dere er klar over det, men jeg lurer på om jeg ikke bør oppgradere noe. :)

Endret av Codex_FS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kanskje droppa den ene rammen og kjøpe et til slik som du har (2x Twister) dersom hk støtter 4 stk, kanskje nytt grafikkort. CPU også kanskje, men da kunne du like gjerne også ha oppgradert HK og det blir vel litt mye...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...