Gå til innhold

Får ikke kontakt med USB Mobile disk (pen drive)

Anbefalte innlegg

Jeg har har en TwinMOS Mobil disk III (64 mb) som pluteselig bestemte seg for å ikke samarbeide lenger. Maskinen registrerer ikke at den blir koblet til. Har prøvd på flere ulike maskiner med samme resultat. Det er garantert noe galt med disken, få jeg får tilgang til andre tilsvarende USB disker. Den er litt "slarkete" i plasten, men det er ingen synlige skader på elektronikken.

Noen gode forslag? Jeg antar at dataene ikke er tapt, men hvordan kan jeg evt få lastet disse ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipt! Det kan hende det er noe som har dårlig kontakt inni der. Jeg tror du kan prøve å presse litt forsiktig, vri eller gjøre noe annet mekanisk med den. Hvis den dukker opp da så kan du prøve å få ut dataene.

Hvis det ikke går så har du vel dataene lagret en annen plass også?

I så fall er det vel bare å sende den inn på garantien eller reklamasjonsretten. (avhengig av om garantivilkårene duger)

Lenke til kommentar

Kjenner noen med samme problemet, virker som om at det er en svakhet med v.III av den penna.

Kompisen tok og vrikka/bøyde/trykka på penna mens den sto i, og da fikk han kontakt og fikk kopiert ut innholdet.

Selv sitter jeg på en v.II og har ikke problemer, v.IV er ute, den er antageligvis solidere.

TwinMos?

Nei TwinMOS heter det.

TwinMOS er forøvrig en av de større innen minne-markedet(<-dårlig ord?).

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Har faktiskt akkuratt det samme problemet. Plutselig slutta den funke som du beskriver, hadde desverre ikke backup. Noe jeg kan takke meg selv for skal pøve litt lirking som dere beskriver, har ingen ting tape på det.

:D

Får vell ta turen innom Datakjeden når jeg finner regningen. :hrm:

Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med at enkelte maskiner (selv om de er maks oppgraderte) bestemmer seg for å ikke ta flyttbare medier .At de rett og slett ikke registreres på enkelte maskiner?

Jeg har merket det på de to flyttbare mediene jeg har (En Verbatim minnepinne, og en Fujitsu-Siemens/CC kombinasjon med en eksterne 2.5" HD?

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd dette mange ganger med forskjellige minnepinner. Som oftest så er problemet at XP ikke tilordner en stasjonsbokstav. Gå inn i diskbehandlinga under administrative tools og se om disken finnes der. Gjør den det så gi den en stasjonsbokstav. Dette må jeg gjøre veldig ofte.

Lenke til kommentar
Er det flere som har problemer med at enkelte maskiner (selv om de er maks oppgraderte) bestemmer seg for å ikke ta flyttbare medier .At de rett og slett ikke registreres på enkelte maskiner?

Joda, jeg har opplevet det. På mamma sin PC så oppdages ikke minnekortlesere, digitalkameraer, scanneren og en ekstern harddisk. Alle enhetene må søkes etter først.

PC'n er riktignok ganske gammel, men det skal ikke ha noe å si så lenge OS'et er nytt. (Det er WinXP SP2 på denne)

Kan det være at man må huke av en eller annen plass for "detect USB2.0 devices" eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...