kjetiaha Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har har en TwinMOS Mobil disk III (64 mb) som pluteselig bestemte seg for å ikke samarbeide lenger. Maskinen registrerer ikke at den blir koblet til. Har prøvd på flere ulike maskiner med samme resultat. Det er garantert noe galt med disken, få jeg får tilgang til andre tilsvarende USB disker. Den er litt "slarkete" i plasten, men det er ingen synlige skader på elektronikken. Noen gode forslag? Jeg antar at dataene ikke er tapt, men hvordan kan jeg evt få lastet disse ut? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Kjipt! Det kan hende det er noe som har dårlig kontakt inni der. Jeg tror du kan prøve å presse litt forsiktig, vri eller gjøre noe annet mekanisk med den. Hvis den dukker opp da så kan du prøve å få ut dataene. Hvis det ikke går så har du vel dataene lagret en annen plass også? I så fall er det vel bare å sende den inn på garantien eller reklamasjonsretten. (avhengig av om garantivilkårene duger) Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Kjenner noen med samme problemet, virker som om at det er en svakhet med v.III av den penna. Kompisen tok og vrikka/bøyde/trykka på penna mens den sto i, og da fikk han kontakt og fikk kopiert ut innholdet. Selv sitter jeg på en v.II og har ikke problemer, v.IV er ute, den er antageligvis solidere. TwinMos? Nei TwinMOS heter det. TwinMOS er forøvrig en av de større innen minne-markedet(<-dårlig ord?). Endret 28. oktober 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
kjetiaha Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Disken ligger på jobb, så jeg får prøve på litt forsiktig lirking i morgen. Jeg har backup av det meste, men ikke alt, så det er litt krise. Det gjør det ikke lettere at jeg har to partisjoner hvorav en av de er passordbeskyttet.... Lenke til kommentar
Rune007 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har akkurat den samme disken, bare 128MB, og det samme problemet... Funker av og til, spesielt etter at jeg reinstallerer operativsystemet! la oss si det sånn, det blir ikke TwinMos på meg neste gang!!! Lenke til kommentar
kjetiaha Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 la oss si det sånn, det blir ikke TwinMos på meg neste gang!!! HELT ENIG! Ser at Verbatim opererer med livstidsgaranti. Tror jeg skal prøve det! Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Samme her, en TwinMos 128 MB USB, en dag fikk jeg ikke adgang. Fikk ny, deretter solgte jeg driten. Lenke til kommentar
Blast3r Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har faktiskt akkuratt det samme problemet. Plutselig slutta den funke som du beskriver, hadde desverre ikke backup. Noe jeg kan takke meg selv for skal pøve litt lirking som dere beskriver, har ingen ting tape på det. Får vell ta turen innom Datakjeden når jeg finner regningen. Lenke til kommentar
kjetiaha Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Her strøymar det på så ein knapt kan andast!! Konklusjon: TwinMOS suger! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det høres ikke så lovende ut. Jeg har akkurat bestillt meg en TwinMOS 256MB. Det er riktignok IV-utgaven, men jeg håper den er mer solid enn III-utgaven. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Virker som om at problemet gjelder III utgaven ja, som sagt, har ikke problemer med min II utgave. Kjenner ingen med IV utgaven, så der er jeg ikke sikker. Lenke til kommentar
kjetiaha Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Kompisen tok og vrikka/bøyde/trykka på penna mens den sto i, og da fikk han kontakt og fikk kopiert ut innholdet. [ Det funka!! Fikk henta ut det jeg skulle ha, og nå går disken rett i søpla! Endret 29. oktober 2004 av kjetiaha Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Er det flere som har problemer med at enkelte maskiner (selv om de er maks oppgraderte) bestemmer seg for å ikke ta flyttbare medier .At de rett og slett ikke registreres på enkelte maskiner? Jeg har merket det på de to flyttbare mediene jeg har (En Verbatim minnepinne, og en Fujitsu-Siemens/CC kombinasjon med en eksterne 2.5" HD? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har opplevd dette mange ganger med forskjellige minnepinner. Som oftest så er problemet at XP ikke tilordner en stasjonsbokstav. Gå inn i diskbehandlinga under administrative tools og se om disken finnes der. Gjør den det så gi den en stasjonsbokstav. Dette må jeg gjøre veldig ofte. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Slet selv med det samme med en billiontonbrikke, vippa den til siden så den fikk kontakt og overførte data før jeg fikk en ny en av komplett på garantien. Denne gangen en twinmos som fortsatt lever Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Er det flere som har problemer med at enkelte maskiner (selv om de er maks oppgraderte) bestemmer seg for å ikke ta flyttbare medier .At de rett og slett ikke registreres på enkelte maskiner? Joda, jeg har opplevet det. På mamma sin PC så oppdages ikke minnekortlesere, digitalkameraer, scanneren og en ekstern harddisk. Alle enhetene må søkes etter først. PC'n er riktignok ganske gammel, men det skal ikke ha noe å si så lenge OS'et er nytt. (Det er WinXP SP2 på denne) Kan det være at man må huke av en eller annen plass for "detect USB2.0 devices" eller noe sånt? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ok. Takk for tips begge to. Da skal jeg pine meg benytte meg av det neste gang jeg får problemer med minnepinnen eller Ex-Hden min. Igjen, takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå