Fredrik90 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 hei her er feilen min. kan noen hjelpe. [Linker error] undefined reference to `gluLookAt@72' skjønner ikke hvorfor denne kommer opp. har gjort det som jeg mener er riktig for og lage et openGL program. er det en lib fil jeg har glemt. i såfall kan dere si hvem? Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) (Hvem brukes om person, hvilken om ting. Altså, Hvilken fil mangler. ) Ser ut som glu.lib eller glu32.lib Sp+ Endret 29. oktober 2004 av solar_panel+ Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) (Hvem brukes om person, hvilken om ting. Altså, Hvilken fil mangler. ) Ser ut som glu.lib eller glu32.lib Sp+ jaja. skal teste det. ikke klag på norsken min plz. jeg bruker dev-cpp og finner bare glut32.lib som er linka fra før av. -lopengl32 ../../../../Dev-Cpp/lib/glut32.lib dette er hva som er linka fra før av. og finner verken glu.lib eller glu32.lib. Endret 29. oktober 2004 av Fredrik90 Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) (Var ikke meningen å være stygg, men det har blitt et enormt problem i det siste med at folk blander hvem/hva/hvordan/hvilken, ofte tilsynelatende mot bedre vitende. Tror noen har kastet seg på denne trenden bare for å gjøre innleggene sine mer oppsiktsvekkende. (Og det funker)) Du trenger nok både glu og glut filene. glu.lib/glu32.lib glut.lib/glut32.lib Husker ikke den store forskjellen på disse sånn i farten, men jeg tror glu gir deg flere primitiver og en del vanlige funksjoner, mens glut brukes mer til programstruktur (utover grafikk) Du kan få ta i alle filene på (bl.a) http://www.cs.csustan.edu/~rsc/CS3600F01/InstallOpenGL.html (glut.dll/glut32.dll følger heller ikke med windows, og må legges til.) Sp+ Endret 29. oktober 2004 av solar_panel+ Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 (Var ikke meningen å være stygg, men det har blitt et enormt problem i det siste med at folk blander hvem/hva/hvordan/hvilken, ofte tilsynelatende mot bedre vitende. Tror noen har kastet seg på denne trenden bare for å gjøre innleggene sine mer oppsiktsvekkende. (Og det funker)) Du trenger nok både glu og glut filene. glu.lib/glu32.lib glut.lib/glut32.lib Husker ikke den store forskjellen på disse sånn i farten, men jeg tror glu gir deg flere primitiver og en del vanlige funksjoner, mens glut brukes mer til programstruktur (utover grafikk) Du kan få ta i alle filene på (bl.a) http://www.cs.csustan.edu/~rsc/CS3600F01/InstallOpenGL.html (glut.dll/glut32.dll følger heller ikke med windows, og må legges til.) Sp+ ok. takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå