Fro Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg vet hva jeg snakker om. GeForce3Ti500 klarer aldri å kjøre like høy grafisk kvalitet som XBOX. XBOX sin grafikk chip er en modifisert utgave av GeForce3. Den har f.eks. to vertex shadere mot GeForce3s ene. Ja, skulle likt se GeForce3 kjøre DoomIII f.eks. uten noe særlig grafisk tap. Det grafiske tapet du får, er oppløsning. Men gjør det virkelig så mye på TV?! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Det er riktig at XBox bruker en modifisert Geforce3, men nå har jo Geforce4 for lengst kommet til PC da, og den er nok raskere (snakker seff. om Ti modellene) Og ja: den har 2 vertex shadere Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 GameCube sin GPU ER en Ati-chip. Alle vet at nVidia ligger et hode foran nåre det gjelder grafikk :smile: fremdeles hvertfall.. GF3-chipen som står i Xbox er en modifisert GF3 chip, med en extra vertex-shader og noe dilldall i tillegg. Det er ikke "bare en GF3 Ti500" slik som hodeskutte folk påstår =P tehee. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 GPU'en i en Gamecube er merket ATI, ja, siden ATI kjøpte firmaet ArtX som designet GPU'en til gamecube. ATI har dog, på ingen måte, hatt noe med designet/utviklingen av selve GPU'en og gjøre.. GPU'en var ferdig designet _FØR_ ATI kjøpte opp ArtX (som også designet Nintendo 64 GPU'en). Så, og si at GC har en ATI chip er greit, det står jo ATI på den - men selve ATI og deres teknikere/ingeniører/måter og designe ting på, er ikke i det heletatt brukt i framstillingen av GameCube sin GPU (Flipper). Ang. GPU'en i Xbox, er dette en hybrid mellom GF3/GF4, med noen ekstra funksjoner (2x vertex shadere som utgjør veldig mye). men uanset, til dere som sammenligner en PC med GF4 Ti-whatever og GF3 Ti-whatever med XBOX, er helt utrolig teite i hodet deres. Ja, rett og slett. en konsoll er bygd opp på en HELT annen måte (ja, xbox bruker en intel cpu og nvidia gpu - gamecube bruker en ati gpu og en powerpc cpu - gjør det den til en Macintosh/PowerMac ?). Etter min mening, så tror jeg personlig at Xbox kommer til og overgå GF4 ti-whatever når det gjelder grafisk kvalitet og flyt (nei, ett spill på en gf4 i 20fps om 2 år gjelder absolutt ikke).. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 GPU'en i Xbox er anderledels ja, for ikke å snakke om polygons! Lenke til kommentar
Fro Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg tror beste grafikken på XBOX kommer til å slå den beste grafikken du kan kjøre et GeForce4 kort. Da snakker jeg detaljer, antall polys osv. Ikke oppløsning, men hvis du har HDTV så kan du få like høye og høyere oppløsning en på PC på visse spill.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå