cbcb Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 jeg har prøvd xbox og gamecube, grafikkmessig er de svært like men ikke teknisk sett. Men nå snakker jeg om GRAFIKK. Hva konsoll er det best grafikk på? Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-22 17:28, cbcb skrev:jeg har prøvd xbox og gamecube, grafikkmessig er de svært like men ikke teknisk sett. Men nå snakker jeg om GRAFIKK. Hva konsoll er det best grafikk på? Dette er et rimelig tullete spørsmål. Hvor god grafikken er kommer jo i all hovedsak an på utviklerne av spillet, og hvor gode de er til å utnytte hardwaren som er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 De fleste er enige i at Xbox har størst potensiale, men det er ikke så mye bedre enn GC at det gjør noe. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 valget av konsoll faller ned på hvilke type spill du liker. liker du skyte/bil/slosse spill kjøper du Xbox, liker du adventure/party spill bør du kjøpe GC. Lenke til kommentar
HFL Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Xbox HAR best grafikk. Sett et bilde fra Amped eller transworld snowboarding ved siden av et fra 1080 til gc. Du ser ganske mye forskjell, på detaljer, på landskap, på alt egentlig. Lenke til kommentar
eught Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 men så er det jo to forskjellige spill da. er ikke sikkert de som laget til gc gadd og ta det med Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 dette kan bli en ATI vs nVIDIA .. GC = ATI XBoX = nVIDIA .. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Er ny i dette forumet, men har snakket mye på andre forum. Slike spørsmål liker jeg engentlig ikke særlig godt. De med at Xbox er maskinen for slåss-bil-skyte spill er også feil. Og at GC er pary og adventure maskinen. Det er vel heller tvert imot. Xbox får knall titler og GC like så. Project Ego for eks. Et spill så inponerende at det har fått flere priser allerede før det er kommet ut. Dere vet sikker masse omdet selv. Skal mye til for at GC kommer med et spill som stiller isamme klasse som dette. Alle RPG spill vil blekne i forhold. Xbox får og har da også party-spill. De vil komme masse 4pl. spill i løpet av dette året og det er party i mine øyne. Kanksje han som sa dette tenker på slike Mario Party spill, men det er flere spill som er helt anderledels en det og blir kalt party fordé. Mange vil sikkert bruke Resident Evil når det snakker om grafikken til GC. Ikke gjør det. RE har prerenderd backgrounds. Altså bilder i bakgrunnen. Det eneste som er 3d er deg selv og fiendene. Skulle da bare mangle om ikke de var detaljert. Har spilt ganske mye RE (NTSC ver. så klart) og ble ikke woooowwet av grafikken. Synes egetlig den ser bedre ut på bilder. Vel, skal ikke sitte her å klage på RE, jeg liker RE men synes denne remaken kunne blitt laget i en mer Code Veronica stil. Mario Sunshine er heller ikke noe grafisk mesterverk, men det er nå heller ikke det som er viktigst i Mario. Metroid ser heller ikke ut som noe Halo-knuser, men gleder meg til det uansett jeg. Nå jabber jeg i vei her. Vel noe av det jeg ville si er at grafikk er ikke alt men i mange spill er det viktig for den rette stemningen. Grafikk betyr mer i spill nå en før. Man skaper stemning med grafikk og musikk. Derfor har Xbox en fordel der. Ingen av de andre maskinene kan for eks. skape det Project Ego har å rutte med. Skal stoppe nå.. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 nevn disse spillene som xbox har da? Vil gjerne ha noe bevis.... Dessuten....til en grad betyr grafikk og musikk en god del...men! uten et ekstremt godt gameplay blir det absolutt ingen game of the year. Mange folk krever kanskje veldig god grafikk for å spille et spill, men folk med "peiling" vil fort si at det er gameplay som er det absolutt viktigste. Jeg kan fremdeles gå og sette meg ned og spille Zelda3 til super nintendo og elske det! I sin tid var det verdens beste spill...og i mine øyne er det fremdeles det....hvorfor? Fordi gameplayet og historien bak det var utrolig bra! Grafikken...hmm...2d...gammelt... Grafikk er kun et tillegg som benyttes for å fremme storylinen og gameplayet...er ihvertfall slik det bør være..grafikk skal ikke være hovedmomentet i spillet.. *ler og tenker på mer enn en mislykka tittel* :wink: Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Som en i tråden sa tidligere, grafikk og lyd er viktig for stemningen. Det blir viktigere og viktigere. Jeg nevner ett spill: Doom 3. God grafikk og lyd gjør at en lever seg mer inn i spillene og får en bedre opplevelse. Ikke kom å si at KUN god gameplay er bra nok, da ville vi fremdeles spillt penn/papirspill og tekstbaserte spill. Doom som tekstbasert spill, hehe. Heldigvis går utviklingen fremover :smile: Folk i dag krever topp grafikk, lyd OG gameplay. Tross alt, det er de 2 viktigste sansene vi bruker for å oppfatte verdenen vi lever i :wink: Lenke til kommentar
magneto Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Enig mulch! Grafikk er viktig for innlevelse. Ta Halo for eks. Tar du vekk Halos grafikk og bruker grafikken til Quake på PSX så er det liksom ikke det samme spillet lengere. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Jeg har prøvd i en lengre periode å banke det inn i hodet på noen her på forumet.. :smile: Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 det jeg mener er at gameplay har en større del av oppskriften hos et godt spill enn grafikken har å gjøre...selvfølgelig er visuelle kvaliteter og audio stor del også...men gameplay er "størst" hvis dere forstår? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 urk.. er så lei av slike diskusjoner nå.. dette har vært diskutert gang på gang på gang på gang, hva med og søke etter og lese eldre diskusjoner ang. samme tema? dette slutter aldri. smaken er som baken, den er delt i to - så kjøp det du føler for er best, og drit i hva andre synes.. folk må da være i stand til og ta selvstendige avgjørelser uten andre's meninger vel? en går vel ikke rundt og spør om hvilken bukse en tror er best og kjøpe? hvilken bil alle vennene liker best før en skal handle bil, osv? isåfall, til dere som gjør det, hva med og bruke deres eget hode til og finne ut hva som er best for akkurat DEG?. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Sinnatagg. Uansett: Nevn så mange gode spill du vet om som ikke har gameplay. Nevn så så mange gode spill du kan som ikke har god grafikk etter dagens standard. Min påstand er at den siste kategorien ville bli fylles langt raskere, og langt fullere enn den første. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Er enig i at gameplay er viktigst, men nå for tiden er ikke det nok. Grafikk og lyd er en del av gameplayet. Når folk sier at de synes gameplay er det som teller, så virker det som om de driter i grafikk. 2 spill med lik gameplay der det ene spillet har mye bedre grafikk/lyd vil gi bedre opplevelse, det er det det handler om. Lenke til kommentar
Fro Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Grafikk og lyd er helt klart en stor del av gameplayet, det gjør hele opplevelsen bedre. Men Super Mario World og Zelda(husker ikke navnet i farten) til SNES er et av favoritt spillene mine gjennom tidene. Men grafikken og lyden har sin skjarm, gjør spillet til det spillet er. Grafisk messig så ser spillene ganske likt ut nå, men allerede så ser du at XBOX drar litt i fra på detaljer. Hvis du ser Project Ego og BC, f.eks. Det begynner å ha veldig realistisk grafikk, og det er helt sinnsykt med detaljer. GC er en super maskin, men de satser også på litt anderledes grafikk. Men tror helt klart når du ser på spillene med best grafikk på GC og XBOX om 2-3 år, på slutten av leve tiden deres. Så ligger XBOX en godt hakk over.. XBOX klarer 100 millioner polygener som er aliased og shaded i sekundet. Kanskje ikke de klarer og dra nytte av alt det, men det er sinnsyk med kraft.. Men hvis du tenker nå "Ja, hvorfor har ikke spillene over 100 millioner polygener på screenshotsene jeg har sett", så bare glem det. Det betyr ikke at den klarer på vært bilde den tegner på et sekund. Det betyr at den klarer og oppdatere bildet 60 ganger i sekundet og være gang den oppdaterer bilde så klarer den og tegne 2.1 million polygener. Ikke alle spill som oppdateres 60 ganger i sekundet, men det er det maskinen klarer. Hvis du tenker at det ikke er imponerende, så tenk på det sånn: Den kan tegne sju(!!) T-REX'er fra Jurrasic Park som har 300 000 polygener på skjermen på en gang, eller over 2 Shrek figurer som har over 800 000 polygener. Det er ganske imponerende tal.. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Er gamecube ati? vel.. mens xbox fruker en buffed up nv chip har jo gamecube en helt egen arkitektur, det har vel Dolhpine chip så vidt jeg vet som ikke er særlig rask og ikke har særlig mye ram, men pga måten den er lagd på er den utrolig diggdigg tilater evl bla 8 layer multitexture i en pass osvosv. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 (endret) nope Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
magneto Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Det er du som ikke hvet hva du snakker om. Nvidoa sa merkelignok også at GEForce 4 kunne minne litt om GPU'en i Xbox. La meg se din PC vise 7 T'rex'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå