Kick150 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Glemte å spørre i mitt forrige innlegg om prosessoren kanskje er for liten? Ved oppstart, så er maskinen gudsjammerlig treg. Den sviver på den blå xp-pro-måleren i 2-3 minutter før skrivebordet "åpner seg". Dette synes jeg er i tregeste laget, ja. Noen råd? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Du kan bruke "edit" knappen vet du Reinstaller WinXp, det hjelper garantert på boot tida Lenke til kommentar
Kick150 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Du kan bruke "edit" knappen vet du Reinstaller WinXp, det hjelper garantert på boot tida Uff ja, sorry. Edit-knappen har jeg ikke tenkt på gitt. Det Everest programmet var sabla bra, må jeg si. Hovedkort: Tekram S3Pro-AU CPU type: Intel Celeron-A, 563 MHz (7.5 x 75) Sier dette dere noe? Er maskinen for utgått/dårlig? Kan selvsagt reinstallere, men spørs om det hjelper på farten. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Det du kan gjøre før du installerer på nytt er følgende : Fjern unødvendige programmer fra oppstarten. Tøm midlertidige internett filer, samt temp mappen under brukerprofilen din. Avinstaller unødig programvare. Defragmenter disken. Har du windows xp, slå av visuelle stiler, fjern skrivebordsbakgrunn. Du sider ikke hvor mye RAM du har ? Edit : Vil du virkelig ta av i optimaliseringen kan du se her for å finne ut hvilke tjenester du kan slå av for å forbedre ytelsen. Endret 28. oktober 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Kick150 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei. Fysisk minne er 639mb.Maskinen er nettopp formatert med kun os på, så det er ikke så mye å fjerne egentlig. Er det noe i bios jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Dette bør du gjøre uansett om du har ny installasjon eller ikke. Defragmenter disken.Har du windows xp, slå av visuelle stiler, fjern skrivebordsbakgrunn. Se i linken jeg postet tidligere for hvilke prosesser du kan slå av, dette gjør at windows bruker mindre RAM, og du vil få kjappere responstid på maskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå