audun1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei. Jeg får ikke internett på fedora hos meg. Nettverkskortet ligger der og er stilt inn på å motta adresse fra dhcp fra ruteren. Jeg har prøvd statisk å stilt inn selv men uten lykke. Når jeg prøver å komme inn på en web side får jeg besked om at hosten ikke er gyldig. Jeg har mozilla men har prøvd med et annet standar prog som jeg ikke husker navnet på. Har noen vært ute for dette før..... Takk For Alle Svar Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Har du andre maskiner på nettet? Kan du pinge disse? Kan du pinge f.eks vg.no ved ip-nummer - "ping 193.69.165.21" Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei, jeg har noe av det samme problemet med min nyinstallerte ubuntu. Jeg får internett via et tråløst nettverkskort(dlink dwl-520+), acx100 chipset. Ubuntu har lagt til kortet og greier, men den vil ikke motta noen ip fra dhcp, noe som fungerer bra i windows. Jeg prøvde også å sette opp ip manuelt, fikk ikke kontakt med rutueren. Ganske plagsomt. Noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre? sorry for at jeg tar dette i tråden din, men siden vi hadde så like problemer ble det litt dumt å lage en ny tråd:p Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 ja jeg har andre maskiner på nettet. Disse har internett og fungerer som bare det. Det er kun Fedora som ikke funker. Det funket for en stund siden det sluttet bare plutselig.. Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Han spurte vel om du fikk pinget de andre maskinene fra Fedora-maskinen din. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 samt om du kan poste outputet fra /sbin/ifconfig Lenke til kommentar
drall Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Internetten funler ikke i fedoraEt nett, nettet, nett, nettene.Du har heller ikke et nett på pc-en din, du kobler den til et nettverk. Bruk fedoras grensesnitt, eller dhcpcd/dhclient til å sette opp ip via dhcp, og sørg for at modulen for nettverkskortet ditt er lastet/bygd inn i kernelen. Sjekk med ifconfig om du i det hele tatt har mottatt ip fra ruteren din. Viss ja, sjekk om /etc/resolv.conf inneholder dns-serverene dine. Du kan også angi en statisk ip i riktig range selv, routeren som gateway og sette riktige dns-servere. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei. Jeg får ikke internett på fedora hos meg. Nettverkskortet ligger der og er stilt inn på å motta adresse fra dhcp fra ruteren. Jeg har prøvd statisk å stilt inn selv men uten lykke. Når jeg prøver å komme inn på en web side får jeg besked om at hosten ikke er gyldig. Jeg har mozilla men har prøvd med et annet standar prog som jeg ikke husker navnet på. Har noen vært ute for dette før..... Takk For Alle Svar Du bør lære deg feilsøking gutt! Som folk sier. Det første du bør gjøre er såklart å sjekke om du mottar IP fra routeren! /sbin/ifconfig Det å teste med en nettleser er ikke den beste måten, da den avhenger av at DNS, gateway og evt proxyer også fungerer. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Fedora er så ustabilt. Jeg skulle skrive yum install gcc... Installerte yum kernel 2.6.8.1 i RPM pakke:no: Jeg mista lyden og internetten... kanskje det som har skjedd med deg audun? har du hatt internett før med fedora og så mistet den eller bare aldri hatt internett? evt. ifconfig ping 192.168.2.1 ping www.vg.no Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Pussig det der. Hvis du startet en annen kernel, funket det da? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Fedora er ikke ustabilt en plass, er nok bruker feil Jeg kjorer Fedora saa glatt som bare det gjennom VMWare, og selv gjennom det har jeg internett. Anyway, Sitter ikke paa Fedora akurat naa, men jeg vet at du kan aktivere nettverks kortet ditt, akurat som paa Windows, det er mulig at NICet ditt ikker aktivert og da vil du ikke faa noe tilgang paa nettverket. Frankie Singapore Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Kjører stort sett fedora overalt, og det er ikke ustabilt nei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå