Gå til innhold

Noe riv ruskende galt med maskina mi?

Epsilon-

Anbefalte innlegg

Får følgende resultater i 3dmark:

2001 8684

2003 5165

2005 2434

HW-specs:

AthlonXP 2400+

Sapphire 9800Pro

Abit NF7-S2

1GB Twinmos PC3200

2x160Gig Samsung Raid0

1x80Gig Samsung

Nec 1300A

Winxpsp2 (en uke siden innstallasjon)

Ati Catalyst 4.10

nForce 5.10

Er ikke det dårlige resultater for det oppsettet?

Lagger også veldig i battlefield 1942 og litt i andre spill

Det er null spyware eller virus.

Edit: endra topic da skjermkortet ble testet i en annen maskin og funka bra.

Endret av Epsilon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3dmark01 er veldi cpu avhengig, så når det er sagt så er det vel en ok score for en xp2400...

Geforce 4 serien er dx8 kort, mens 9800 er dx9 kort. Når det er sagt så er dx9 mer avhengig av resten av systemet enn dx8, så grunnen fordi det lagger kan være andre komponenter i pc'en din. eller ? :)

Lenke til kommentar

Ser ut som alle applikasjoner som er dx8.1 lagger mens dx9 flyter, doom3 foreksempel flyter, mer lagg i bf og war3. skjermkortet som er føkka? Hvis det var noen av de andre komponentene som sakker etter hva skulle det være? Psu'en?

Edit: Fikk over 11000 før, med den samme cpuen

Endret av Epsilon-
Lenke til kommentar
bytta rambrikker ? testa et anna merke...

Nei har ikke noen, ta ut den ene? Slot 2 og 3? står hvertfall dual channel enabled i bios. skal teste det i en annen maskin i morgen, jeg bestillte 2 stk og hos han som har det andre funker alt fint. Mistenker hovedkortet hvis skjermkortet mitt funker hos han.

Lenke til kommentar

Prøv dette :

Fjern skjermkortdriverene fullstendig og bruk 4.9 driveren (fungerer stort sett bedre enn 4.10 driveren), du kan eventuelt bruke programmet Drivercleaner for å kvitte deg med det.

Defragmenter Hd.

Sjekk i bios at du har riktig Fsb (166) og at du har en ok temperatur på cpu (ustabilitet kan gi lavere poengsum eller blåskjerm).

Sjekk at skjermkortet ikke blir alt for varmt, eventuelt rengjør det litt.

Fjern alt av hybelkaniner og støv i pcen.

Lenke til kommentar

Ja nå kjører jeg på 4.9 driveren. Alt fjerna med drivercleaner.

Fsb er på 166mhz og tempen er ca 33C

Skjermkortet er ikke noe særlig varmt, det er helt nytt og jeg testa det hos en som har akkurat det samme og der funka alt bra.

Det som er litt rart er at nå testa jeg gode gamle cs 1.5 og det lagga! ! ! var nede i 10 fps. hva kan det være som spiller inn sånn og nesten dreper systemet.

Hovedkortet? Det er også helt nytt, kan det være kaputt? Men synes det er litt merkelig for alt jeg gjør i windows går veldig fort, feks åpne en videofil på noen hundre MB på under et sekund.

Får og feilmeldinger i bf send error report blabla og i war3 access violation blabla

Noen som har peiling eller har hatt et lignende problem?

Lenke til kommentar

Ja jeg fikk over 11000 med Abit KD7 og GF4800SE, som jo skal være mye dårligere HK og SK en det jeg har nå, men nå kan jeg nesten ikke spille noen spill pga ekstrem lagg! alle spill synker til rundt 10 fps untatt doom3 det flyter ganske greit. Er doom3 DX9 basert?

Lenke til kommentar

Antar at du ikke på noen måte har rørt noen bios innstillinger:

innstaller hk drivere på nytt

innstaller skjermkort drivere på nytt

Hvis du har rørt bios innstillinger:

3dmark2001 er veldig sensitiv når det kommer til latency på minnet. Sjekk hva den står til/ kjører på.

Får og feilmeldinger i bf send error report blabla og i war3 access violation blabla

Ettersom du har testet skjermkortet i en annen maskin så hadde jeg kanskje funnet på å gjøre en bios oppdatering av hk.

Evt, prøv å klokk ned prosessoren bittelitt og se om du fortsatt får samme feilmeldinger.

Lenke til kommentar

om du har muligheten kan du jo prøve med et annet OS, evt uten sp2.

om du har mulighet til å låne en partisjon kan du prøve å installere w2k eller xp sp1a. da vil du se om det er det som gjør det, og har dessuten mulighet til å teste drivere..

du kjører ingen beta drivere noe sted?

bunnlose

Lenke til kommentar

Bios er siste versjon og jeg loada optimized settings. 2.5-3-3-8

Cpu er ikke overklokket.

Teste med en annen hd og legge inn winxp sp1, stress. Ingen andre utveier?

Har testa mange drivere, catalyst 4.10-4.9-4-8, Nforce 5.10 og 4.27 ingen beta drivere...

Endret av Epsilon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...