Epsilon- Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Får følgende resultater i 3dmark: 2001 8684 2003 5165 2005 2434 HW-specs: AthlonXP 2400+ Sapphire 9800Pro Abit NF7-S2 1GB Twinmos PC3200 2x160Gig Samsung Raid0 1x80Gig Samsung Nec 1300A Winxpsp2 (en uke siden innstallasjon) Ati Catalyst 4.10 nForce 5.10 Er ikke det dårlige resultater for det oppsettet? Lagger også veldig i battlefield 1942 og litt i andre spill Det er null spyware eller virus. Edit: endra topic da skjermkortet ble testet i en annen maskin og funka bra. Endret 4. november 2004 av Epsilon- Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 litt dårlig i 2k1 kanskje, men ellers så det bra ut.. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Men hvorfor lagger det mer en det gamle skjermkortet mitt, Geforce 4800SE med det gikk spillet helt glatt Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 3dmark01 er veldi cpu avhengig, så når det er sagt så er det vel en ok score for en xp2400... Geforce 4 serien er dx8 kort, mens 9800 er dx9 kort. Når det er sagt så er dx9 mer avhengig av resten av systemet enn dx8, så grunnen fordi det lagger kan være andre komponenter i pc'en din. eller ? Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Ser ut som alle applikasjoner som er dx8.1 lagger mens dx9 flyter, doom3 foreksempel flyter, mer lagg i bf og war3. skjermkortet som er føkka? Hvis det var noen av de andre komponentene som sakker etter hva skulle det være? Psu'en? Edit: Fikk over 11000 før, med den samme cpuen Endret 28. oktober 2004 av Epsilon- Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) bytta rambrikker ? testa et anna merke... Endret 28. oktober 2004 av Gunlab Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 bytta rambrikker ? testa et anna merke... Nei har ikke noen, ta ut den ene? Slot 2 og 3? står hvertfall dual channel enabled i bios. skal teste det i en annen maskin i morgen, jeg bestillte 2 stk og hos han som har det andre funker alt fint. Mistenker hovedkortet hvis skjermkortet mitt funker hos han. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Prøv dette : Fjern skjermkortdriverene fullstendig og bruk 4.9 driveren (fungerer stort sett bedre enn 4.10 driveren), du kan eventuelt bruke programmet Drivercleaner for å kvitte deg med det. Defragmenter Hd. Sjekk i bios at du har riktig Fsb (166) og at du har en ok temperatur på cpu (ustabilitet kan gi lavere poengsum eller blåskjerm). Sjekk at skjermkortet ikke blir alt for varmt, eventuelt rengjør det litt. Fjern alt av hybelkaniner og støv i pcen. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Ja nå kjører jeg på 4.9 driveren. Alt fjerna med drivercleaner. Fsb er på 166mhz og tempen er ca 33C Skjermkortet er ikke noe særlig varmt, det er helt nytt og jeg testa det hos en som har akkurat det samme og der funka alt bra. Det som er litt rart er at nå testa jeg gode gamle cs 1.5 og det lagga! ! ! var nede i 10 fps. hva kan det være som spiller inn sånn og nesten dreper systemet. Hovedkortet? Det er også helt nytt, kan det være kaputt? Men synes det er litt merkelig for alt jeg gjør i windows går veldig fort, feks åpne en videofil på noen hundre MB på under et sekund. Får og feilmeldinger i bf send error report blabla og i war3 access violation blabla Noen som har peiling eller har hatt et lignende problem? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 dine resultater i 01 er veldig rare! jeg hadde samme prossesor, like mye minne og 9600xt men fikk fortsatt bedre enn deg! Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Ja jeg fikk over 11000 med Abit KD7 og GF4800SE, som jo skal være mye dårligere HK og SK en det jeg har nå, men nå kan jeg nesten ikke spille noen spill pga ekstrem lagg! alle spill synker til rundt 10 fps untatt doom3 det flyter ganske greit. Er doom3 DX9 basert? Lenke til kommentar
GoBu Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 alle spill synker til rundt 10 fps untatt doom3 det flyter ganske greit. Er doom3 DX9 basert? jepp!! Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Kan systemet bryte sammen fordi NVIDIA chipsettet og ATI skjermkortet ikke har lyst å samarbeide? Bare en vill ide siden jeg aldri har vært borti noe sånn før og ingen andre ser ut til å ha vært borti det heller. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 nei. i så fall er det noe nytt som har skjedd nå i det siste at kortet ikke samarbeider like bra med nVidia hk kan hende men ikke så dårlig at du hadde merka noe til det Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Det kan ikke være Crappy Pack 2 som forårsaker dette da? Har hørt andre som har hatt trøbbel med SP2 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 har ikke hørt om noe slikt pga sp2 nei, men jeg har nektet maskinen å installere den. har hørt om feil som har kommet etter dem men ikke noe som gjør at maskinen yter dårligere Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Kan ikke avinnstallere sp2 heller etter som den er slipstreama. Blir vel nødt til å reinnstallere, noe jeg har gjort 2 ganger etter jeg fikk HK og SK. Huff og huff hvorfor skal det alltid være problemer? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Antar at du ikke på noen måte har rørt noen bios innstillinger: innstaller hk drivere på nytt innstaller skjermkort drivere på nytt Hvis du har rørt bios innstillinger: 3dmark2001 er veldig sensitiv når det kommer til latency på minnet. Sjekk hva den står til/ kjører på. Får og feilmeldinger i bf send error report blabla og i war3 access violation blabla Ettersom du har testet skjermkortet i en annen maskin så hadde jeg kanskje funnet på å gjøre en bios oppdatering av hk. Evt, prøv å klokk ned prosessoren bittelitt og se om du fortsatt får samme feilmeldinger. Lenke til kommentar
bunnlose Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 om du har muligheten kan du jo prøve med et annet OS, evt uten sp2. om du har mulighet til å låne en partisjon kan du prøve å installere w2k eller xp sp1a. da vil du se om det er det som gjør det, og har dessuten mulighet til å teste drivere.. du kjører ingen beta drivere noe sted? bunnlose Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Bios er siste versjon og jeg loada optimized settings. 2.5-3-3-8 Cpu er ikke overklokket. Teste med en annen hd og legge inn winxp sp1, stress. Ingen andre utveier? Har testa mange drivere, catalyst 4.10-4.9-4-8, Nforce 5.10 og 4.27 ingen beta drivere... Endret 4. november 2004 av Epsilon- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå