tinsley Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Leter etter en stillegående løsning til min Celeron 2.4 ghz. Har kjøpt cpu boxed og har vifte og kjøler som fulgte med. Hvilken størrelse skal det være på vifta jeg skal ha? Er det 80x80x25? Komplett har en Papst vifte med støynivå 12db. Dette er jo rimelig lavt. Vil den gi nok kjøling til min cpu hvis jeg bruker den sammen med den kjøleribben som fulgte med cpuen? Eller bør jeg bytte ut kjøleren hvis jeg skal ha 12db vifta? Hva med å beholde kjøler å kjøpe en 19db vifte? Noen som vet hvor jeg får kjøpt 5 eller 7V vifter? Er rimelig gira på å få ned støyen kan man si... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvordan størrelse du skal ha på vifta kommer jo an på hva som er klargjort for på kjøleribba. Jeg vil uansett anbefalle og handle hos Microplex til ditt formål? Vet du hva temperaturen ligger på nå? Litt avhengig av hva budsjettet ligger på er dette en god kjøler. Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Temperturen ligger på alt fra 37 til 55 med et gj.snitt på 3400rpm på vifta. Jeg har ikke peiling på hva kjøleribba er klargjort for. Har en vifte som fulgte med boxed celeron 2.4 ghz. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) MIST CPU-kjøler, Megatower 395,- Papst vifte, 70m³/time, 18 dB(A) 159,- (2 stykker, hvis det er ønskelig. Burde ikke øke støyen nevneverdig) Dette er den mest stillegående konstruksjonen jeg kommer på som ikke er så vanskelig. Alternativt kan man selvfølgelig montere viftestyring osv. Endret 1. november 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå