Gå til innhold

LAN party og eit integrert skjermkort?

TCK

Anbefalte innlegg

Hei! Eg skal på lan party (ganske stort. my-lan) ikke denne helgen men neste helg.. og eg har ikke grafikk kort enda... men eg har det integrerte... eg har eit Asus A7N266-E.. tror dere dette 3d brikken holder denne helgen??

BARE SERIØSE SVAR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer an på hva du skal det.

sakset fra http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7n266-e...-e/overview.htm :

Key Features

Integrated NVIDIA GeForce2 Graphics

Experience exhilarating 3D performance in games, video, and applications with an integrated NVIDIA GeForce2 graphics core. By incorporating the same graphics core found on award-winning GeForce2 AGP graphics cards, the A7N266-E delivers exceptional performance and value. Flexible upgradeability to next generation GeForce3 Titanium cards is also possible through an AGP Pro slot.

sakset fra http://www.hothardware.com/hh_files/Mother...s_a7n266e.shtml :

VGA

1.5V AGP Pro / 4X

Embedded GeForce 2 MX-class GPU (Graphics Processor Unit)

Ser ut til at det er et gf2MX kort der. Det holder vel sånn til nød..

Lenke til kommentar

Nvidia nforce chipsetta bruker ram fra ddr minnet ditt...

Du får klart best ytelse ved å bruke to minnebrikker, da nforce opererer med et spesiellt system som teoretisk skal gi dobbel minnebåndbredde ved bruk av to ram brikker.

Har bestillt et hovedkort med samme chipsett nå.. Spent på å teste ytelsen!

Systemet er:

Chiftec dragon medium

Microstar med nvidia chipsett

Xp1800

Ibm 80gb gxp120

2x 128mb ddr apacher

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-22 18:06, Zamoht skrev:

Nvidia nforce chipsetta bruker ram fra ddr minnet ditt...

Du får klart best ytelse ved å bruke to minnebrikker, da nforce opererer med et spesiellt system som teoretisk skal gi dobbel minnebåndbredde ved bruk av to ram brikker.

Har bestillt et hovedkort med samme chipsett nå.. Spent på å teste ytelsen!

Systemet er:

Chiftec dragon medium

Microstar med nvidia chipsett

Xp1800

Ibm 80gb gxp120

2x 128mb ddr apacher

2x1024 ddr ram...

2gb minne på skjermkort :grin:

Skulle bare ha kunnet klokke opp til 750mhz minne...(ti4600)

Lenke til kommentar

Joda :smile:

Men tror ikke det er snakk om å bruke ALT minnet her... den trekker nok ikke mer enn den trenger, sikkert ikke mer enn 64mb, og da blir det mindre til systemminnet...

Coren er jo heller ikke av de beste på markedet, men duger sikkert..

Blir gøy å se på systemet jeg skal sette opp, må ta litt benchmarks...

Lenke til kommentar

Det funker fint som bare det. Men du får såvidt jeg husker ikke valgt mer enn 32 (kanskje 64) Mb minne til grafikkortet.

Har du to minnebrikker vil du ende opp med et grafikkort med samme bildekvalitet som et Geforce 2MX kort men en anelse kjappere i de fleste sammenhenger. Med andre ord: det vil funke fint som bare det til spill som CS, Quake 1 - 3, osv. Bare ikke forvent at det skal funke bra i oppløsninger over 1024x768. I nyere spill som f.eks Jedi Outcast vil du nok ende opp med å skru ned grafikk-kvaliteten noen hakk, eller du kan gå ned til 800x600. Smaken er som baken som kjent. :grin:

Det er selvsagt MYE bedre å kjøpe et A7N266-C hovedkort og et Geforce 4 Ti4x00 kort. Men det integrerte er helt ok så fremt du ikke MÅ ha det beste/raskeste. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 08:40, Borf skrev:

ta og kjøp deg ein voodoo2 du :smile:

2 stk voodoo2 i SLI :cool:

Geforce 2 MX funker fint, har det selv, river ikke i grafikk, men det gjør jobben sånt generelt

[ Denne Melding var redigert av: druid på 2002-05-23 21:14 ]

Lenke til kommentar

eg tror ikke eg gidder å kjøpe noe nytt nå! Eg skal ha meg Geforce 3 128 mb ddr ram til sommeren så..... Men eg har jo berre 128 ddr ram i minne. holder d selv om eg har så lite ram?

Lenke til kommentar

(Endelig har TCK lært seg å poste i forumet, istedetfor å mase på meg! :wink: )

Har sagt til deg hele tiden at 128MB er for lite, men... Den smellen får du ta! Sånn går'e! :razz:

Hvorfor 128MB RAM er lite!; Det var lite den gang jeg kjøpte en ny PC, for to år siden! Særlig til nyere, mer krevende spill! Og væffal om det integrerte skjermkortet bruker DEN RAM'en for å funke!

To 256MB-brikker! DET er tingen! Minst! Jeg holder på å dø på meg med bare en 256MB DDR SDRAM-brikke nå. (På den nye maskina. Har totalt 640MB SDRAM i den gamle.)

http://www.minipuz.tk

Mvh,

Tore Jakob Haugen

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-05-24 11:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...