Fragzor Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hva er rimelig pris på et brukt produkt? Er det noen retningslinjer? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Cirka halv pris av nåtidens nypris! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Spørs vel litt hvilket produkt det er osv... Hvor gammelt det her og sånt... hvis du kjøper en ny sykkel, og sykkler deg en tur, og dagen etterpå vl du selge den, da vil jeg ikke si at den er så mye brukt, men brukt er den da Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Cirka halv pris av nåtidens nypris! Tror det er vanskelig å få kjøpt foreks et brukt Radeon X800 pro til 1800 kr.. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Cirka halv pris av nåtidens nypris! Tror det er vanskelig å få kjøpt foreks et brukt Radeon X800 pro til 1800 kr.. Enig der, men med "brukt" mener jeg bruk over en lengre periode, altså 1år eller mer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 for 1 år gamle produkter = 1/2 av nypris i dag for nyere produkter (som en som vil selge ett X800) ca 80% av nypris i dag... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Cirka halv pris av nåtidens nypris! Jeg vil nå heller si 50-80% av pris på aller billigste nytt tilsvarende eller bedre produkt avhengig av hvor gammelt det er, om det er i god stand og om alle kabler, deler, manualer, CD'er, eske og kvittering følger med. I tillegg er det vanlig med litt vennerabatt om du kjenner den som skal kjøpe varen. Det er med andre ord rom for å utvise skjønn på prisen. Eksempel: Et 5 år gammelt maxitower ATX-kabinett med 300W PSU ville jeg nok ikke forventet mer enn 30% av dette som er det billigste maxitoweret jeg fant. Eksempel: Et to år gammelt Radeon 9600pro (uansett merke) mer alle kabler osv. ville jeg nok ikke forventet mer enn 60% av dette som er det billigste Radeon 9600pro jeg fant. Eksempel: En 1 uke gammel 200GB WD disk i uåpnet retaileske med kvittering og garanti ville jeg kanskje forventet 90% av denne som er billigste WD 200GB jeg fant. Edit: Enig på at det også varierer med etterspørselen. Endret 28. oktober 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 for 1 år gamle produkter = 1/2 av nypris i dag for nyere produkter (som en som vil selge ett X800) ca 80% av nypris i dag... Har vel litt betydning hvor etterspurt komponenten er. Vanskelig å få tak en PIV 3.0 til 800 kr foreks. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 selvsagt, det er jo bare retningslinjer... (og hvem selger noe i dag uten å legget til "høystbydende overXXX".. så får du se hvor høyt det går Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 og hvem selger noe i dag uten å legget til "høystbydende overXXX".. Jeg gidder ikke å sette inn slike annonser. Det skremmer en del folk fra å ta kontakt. På samme måte så gidder jeg ofte ikke å svare på sånne annonser. Jeg gidder ikke å være med på budrunder og vente mange dager til selger har bestemt seg før jeg får varen. Selger kan sikkert også føle seg fristet til å legge inn falske bud for å presse prisen opp for kjøperen. Slikt gidder jeg ikke. Dessuten er det ikke så veldig mye ekstra å tjene på sånne anonser. Folk vet stort sett hva produktet er verd brukt og da kan man like gjerne sette den prisen med en gang. Då får man i hvertfall solgt varen sin. Kjapt og enkelt. Får man ikke noen tilbakemeldinger på en uke så vet man at man har priset varen for høyt. Da sletter man bare annonsen og setter inn en ny med litt lavere pris. (Da får man også bumpet annonsen sin i samme farta) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå