Crozzfire Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har en rekke valg og så vil jeg at brukeren skal taste inn f.eks. 10 [+ enter]hvis han vil velge valg nr. 10. Deretter skal brukeren komme til en undermeny og ta et lignende valg. Hvordan? Husk, rent tekstbasert, vet hvordan jeg gjør det med JOptionPane opplegget. Lenke til kommentar
zulo Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Du kan bruke System.in.read() men her får du inn bare et og et tegn av gangen. Ved å bruke en BufferedReader som er koblet til standard input kan du lese inn mange tegn samtidig. Her er en metode du kan bruke hver gang du vil lese inn en linje. F.eks slik: String svar = lesInn(); så kan du f.eks skrive ut svar: System.out.println("Du svarte "+svar); public static String lesInn() { String tekst = ""; try{ BufferedReader inn = new BufferedReader( new InputStreamReader( System.in ) ); tekst = inn.readLine(); } catch(IOException e){ e.printStackTrace(); } return tekst; } Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Takk! Så fornuftig ut, prøver det i morra! Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dersom bruker skal skrive inn i et JTextField så er det vel lettere å bruke actionlistener. Hvertfall hvis han ikke kan så altfor mye java. Lenke til kommentar
Crozzfire Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Har hatt java i 2 år, så vil påstå at jeg kan endel.. Men har ikke brukt I/O så mye. Dessuten var det rent tekstbasert, mao. jeg skal skrive rett inn i shellet.. Anyway, takk zulo, det funket veldig fint Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Da skal jeg forsiktig snike meg tilbake til hullet mintt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå