Gå til innhold

Hvilke power-metal band?


flodhest

Anbefalte innlegg

egentlig ikke...

In Flames er ikke på langt så pompøse så power metal...

Men det er begge metal, så de er jo beslektet på den måten.

Et annet gøteborgmetal band(Arch Enemy)'s Vokalist sa at vi nordmenn burde slutte å høre på tullete power metal.

 

Igjen så anbefaler eg Jorn. Han har heller ikke så typiske power metal tekster(vel, han er likevel ultra optimstisk som alle power metal band)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

In flames er ikke power metal. Punktum finale.

 

Det er hva man kaller melodiøs death metal, men som h4ngm4n her nevner så har de enkelte likhetstrekk. quote fra The Metal Observer:

 

"Melodic Death Metal: During the early/mid Nineties in Swedish town Göteborg (Gothenburg) a "new" sound took shape, mingling the intensity and vocals of Death Metal with the riffing and melodies of traditional Heavy Metal, creating a quite own style of Melodic Death Metal, where the emphasis is not so much on the brutality and speed, but features a lot more melodies/melodic guitar Examples: IN FLAMES, DARK TRANQUILLITY, AT THE GATES, CHILDREN OF BODOM."

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig vil oppdage bra metal musikk, plukk opp en Dream Theater plate, gjerne den siste Train of Thoughts (ja det er kommet en live plate også), den er helt enorm, slik som resten av platene også er. Dette er mer progressivt metal, og de har verdens beste musikere, unntatt vokalisten som trengs til tilvending.

Dream Theater er et av yndlings bandene mine, så jeg vet hvor bra de er. Liker forskjellig typer metall, og av power metal har jeg bare hørt nightwish, avantasia og edguy, ville bare sjekke ut denne sjangeren litt mer. ;)

Lenke til kommentar
In flames er ikke power metal. Punktum finale.

 

Det er hva man kaller melodiøs death metal, men som h4ngm4n her nevner så har de enkelte likhetstrekk. quote fra The Metal Observer:

 

"Melodic Death Metal: During the early/mid Nineties in Swedish town Göteborg (Gothenburg) a "new" sound took shape, mingling the intensity and vocals of Death Metal with the riffing and melodies of traditional Heavy Metal, creating a quite own style of Melodic Death Metal, where the emphasis is not so much on the brutality and speed, but features a lot more melodies/melodic guitar Examples: IN FLAMES, DARK TRANQUILLITY, AT THE GATES, CHILDREN OF BODOM."

Det er korrekt, poenget mitt var at power metal og "Gøteborg"/melodic death metal ligner mer på hverandre enn f.eks Iron Maiden og Darkthrone, som begge også er metal... (Bare et eksempel, ikke byn å skrike over det.)

 

For det er veldig mange som liker power metal som også liker band som In Flames og Children of Bodom!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...