Gå til innhold

Hvilke power-metal band?


flodhest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digger selv Sonata Arctica og Stratovarius!

 

Andre som jeg tror faller i samme sjanger er After Forever, Edenbridge, Helloween, Lacuna Coil(mere som evanescence), Rhapsody, Sirenia og Within Temptation.

 

Er ikke sikker på om alle faller i samme kategori, men de er vel noe i samme gata.

 

Hvor kommer ordet Power-Metal fra? Og hva er typisk for den sjangeren?

 

Edit: Som _Julenissen_ sier, Finsk metal/rock er knall!

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Digger selv Sonata Arctica og Stratovarius!

 

Andre som jeg tror faller i samme sjanger er After Forever, Edenbridge, Helloween, Lacuna Coil(mere som evanescence), Rhapsody, Sirenia og Within Temptation.

 

Er ikke sikker på om alle faller i samme kategori, men de er vel noe i samme gata.

Jeg synes i hvertfall det blir veldig feil å sammenligne. Faktisk å i det hele tatt nevne enkelte av de banda der i en power metal tråd. Da enkelte av dem overhodet ikke er power metal. F.eks sirenia som definitivt er gothic. Samme gjelder Lacuna Coil og after forever.

 

Regner med du vil anbefale band som du liker siden du også liker power metal, men de bandene der er ikke power. Siden trådstarter spør etter power tenkte jeg bare jeg skulle nevne det.

 

Men bra musikk er det.

 

Off topic: Jeg liker ikke power :p

Lenke til kommentar
Digger selv Sonata Arctica og Stratovarius!

 

Andre som jeg tror faller i samme sjanger er After Forever, Edenbridge, Helloween, Lacuna Coil(mere som evanescence), Rhapsody, Sirenia og Within Temptation.

 

Er ikke sikker på om alle faller i samme kategori, men de er vel noe i samme gata.

Jeg synes i hvertfall det blir veldig feil å sammenligne. Faktisk å i det hele tatt nevne enkelte av de banda der i en power metal tråd. Da enkelte av dem overhodet ikke er power metal. F.eks sirenia som definitivt er gothic. Samme gjelder Lacuna Coil og after forever.

Jeg har faktisk ikke hørt mere en 10sek av hver av de jeg nevnte der :blush:

 

Men jeg syntes det hørtes "litt i samme gata" ut, men så tok jeg feil da..

Lenke til kommentar

Det er vel ikke akuratt lurt å anbefale Iced Earth (Klassisk Heavy Metal) og In Flames (Gøteborg metal, heller mot trash og klassisk) når han lurer på power metal.

 

Det er alt for mange etterligninger innen den sjangeren i dag, har gitt opp å finne noe nytt. Holder meg til de gode gamle.

 

Helloween (originalen) - Keepers albumene er obligatoriske

Blind Guardian - Alt

 

Nightwish er også meget bra, faktisk det beste som har skjedd sjangeren på 10 år.

 

 

Hvis du virkelig vil oppdage bra metal musikk, plukk opp en Dream Theater plate, gjerne den siste Train of Thoughts (ja det er kommet en live plate også), den er helt enorm, slik som resten av platene også er. Dette er mer progressivt metal, og de har verdens beste musikere, unntatt vokalisten som trengs til tilvending.

 

Når det gjelder Iced Earth, plukk opp live plata - Alive in Athens, en av de beste skivene noensinne, husk å se etter 3 disk versjonen.

 

Og In Flames, kjøp Jester Race plata, hvis du ikke digger det første minuttet av Moonshield, så liker du ikke musikk, resten av plata er like bra.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke akuratt lurt å anbefale Iced Earth (Klassisk Heavy Metal) og In Flames (Gøteborg metal, heller mot trash og klassisk) når han lurer på power metal.

Jasså??? In Flames slekter veldig til power metal, veldig mange power metal fans som liker dem også, trådstarter sier selv at han liker In Flames svært godt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...