flodhest Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg ønsker å høre på grupper som lager lik musikk som Nightwish/avantasia osv.. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Edguy. Og kanskje Sonata Arctica? Nightwish? Blæ. :----P Lenke til kommentar
Purify Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Iced Earth? Kanskje mer progressive metal. Jaja. Nightwish? Usj! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Takker for svar, skal last...eh, kjøpe album av de med en gang. Nightwish - wishmaster = gåsehud! \m/ Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Rhapsody og Stratovarius Rhapsody: Drepe drage og sloss for kongen! Stratovarius: Mye likt, men med litt mindre drage Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Jorn er skiggelig bra power metal spør du meg. Den har litt hardrock preg, men er veldig bra. Ellers så er ikke Manowar å forakte... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) P-in-P: Hehe, vet akkurat hva du mener. Problemet med Power metal er at det noen ganger blir litt...teit rett og slett. Litt for mye "Dragon over the hill, to the black castle!!". TLZ: Ah, det er bra. Manowar er konge. edit: Stratovarius var bra! Endret 28. oktober 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Blind Guardian er power-metal. Og de lager masse musikk inspirert av Ringenes Herre Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Hørt Highland Glory? Vet ikke om det kjører i den sjangeren men verdt et forsøk hvertfall. Synes de er dritgode personlig. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Nok en gang må jeg anbefale Pagans Mind! Prog/Power Metal som fenger!!!! Spesielt sangen Aegean Shores (min favoritt) er bra, men de har mye annet bra også. Om du ikke har noe imot growl vokal ("skriking") så kan jeg sterkt anbefale In Flames Og Children of Bodom. Det er kjempe bra band Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 In Flames ja, en av fem på topp hos meg. Takk for alle tipsene, bare å la dem ramle inn. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 ANbefaler finske metal-band generelt Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Digger selv Sonata Arctica og Stratovarius! Andre som jeg tror faller i samme sjanger er After Forever, Edenbridge, Helloween, Lacuna Coil(mere som evanescence), Rhapsody, Sirenia og Within Temptation. Er ikke sikker på om alle faller i samme kategori, men de er vel noe i samme gata. Hvor kommer ordet Power-Metal fra? Og hva er typisk for den sjangeren? Edit: Som _Julenissen_ sier, Finsk metal/rock er knall! Endret 28. oktober 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 28. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2004 Digger selv Sonata Arctica og Stratovarius! Andre som jeg tror faller i samme sjanger er After Forever, Edenbridge, Helloween, Lacuna Coil(mere som evanescence), Rhapsody, Sirenia og Within Temptation. Er ikke sikker på om alle faller i samme kategori, men de er vel noe i samme gata. Jeg synes i hvertfall det blir veldig feil å sammenligne. Faktisk å i det hele tatt nevne enkelte av de banda der i en power metal tråd. Da enkelte av dem overhodet ikke er power metal. F.eks sirenia som definitivt er gothic. Samme gjelder Lacuna Coil og after forever. Regner med du vil anbefale band som du liker siden du også liker power metal, men de bandene der er ikke power. Siden trådstarter spør etter power tenkte jeg bare jeg skulle nevne det. Men bra musikk er det. Off topic: Jeg liker ikke power Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2004 Pagan's Mind <- Det eneste som er verdt å høre på! Edguy, Avantasia, Star One, Elegy, Blind Guardian, Hammerfall, Sonata Arctica, Stratovarius, Rhapsody, bla bla... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 29. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2004 Digger selv Sonata Arctica og Stratovarius! Andre som jeg tror faller i samme sjanger er After Forever, Edenbridge, Helloween, Lacuna Coil(mere som evanescence), Rhapsody, Sirenia og Within Temptation. Er ikke sikker på om alle faller i samme kategori, men de er vel noe i samme gata. Jeg synes i hvertfall det blir veldig feil å sammenligne. Faktisk å i det hele tatt nevne enkelte av de banda der i en power metal tråd. Da enkelte av dem overhodet ikke er power metal. F.eks sirenia som definitivt er gothic. Samme gjelder Lacuna Coil og after forever. Jeg har faktisk ikke hørt mere en 10sek av hver av de jeg nevnte der Men jeg syntes det hørtes "litt i samme gata" ut, men så tok jeg feil da.. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2004 LarsP: Skal sjekke ut pagans mind. Av en eller annen grunn liker jeg ikke Tobias Sammet, så jeg liker hverken Avantasia eller Edguy. *knegg, humre* Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 29. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2004 Ikke at jeg hører så mye på det, men tror disse skal være power metal (fått anbefalt av en jeg kjenner) : Dark Moor Dragonhammer Edguy Falconer Freedom Call Gamma Ray Hammerfall Lost Horizon Masterplan Metalium Pagan's Mind Sinergy Sonata Arctica Stratovarius White Skull Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er vel ikke akuratt lurt å anbefale Iced Earth (Klassisk Heavy Metal) og In Flames (Gøteborg metal, heller mot trash og klassisk) når han lurer på power metal. Det er alt for mange etterligninger innen den sjangeren i dag, har gitt opp å finne noe nytt. Holder meg til de gode gamle. Helloween (originalen) - Keepers albumene er obligatoriske Blind Guardian - Alt Nightwish er også meget bra, faktisk det beste som har skjedd sjangeren på 10 år. Hvis du virkelig vil oppdage bra metal musikk, plukk opp en Dream Theater plate, gjerne den siste Train of Thoughts (ja det er kommet en live plate også), den er helt enorm, slik som resten av platene også er. Dette er mer progressivt metal, og de har verdens beste musikere, unntatt vokalisten som trengs til tilvending. Når det gjelder Iced Earth, plukk opp live plata - Alive in Athens, en av de beste skivene noensinne, husk å se etter 3 disk versjonen. Og In Flames, kjøp Jester Race plata, hvis du ikke digger det første minuttet av Moonshield, så liker du ikke musikk, resten av plata er like bra. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 30. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er vel ikke akuratt lurt å anbefale Iced Earth (Klassisk Heavy Metal) og In Flames (Gøteborg metal, heller mot trash og klassisk) når han lurer på power metal. Jasså??? In Flames slekter veldig til power metal, veldig mange power metal fans som liker dem også, trådstarter sier selv at han liker In Flames svært godt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå