Gå til innhold

Windows og internett (ADSL) problem *Løst*

Bunny

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ny internett leverandør (Catch ADSL Privat) i dag men PCen min kommer med feilmelding etter 1 minutt på nettet

"Windows - System error: There is an IP address conflict whit another system on the network"

Har snakket med Catch support og ingen andre bruker mine adresser i oppsettet, Catch sa ihvertfall det ikke var noe feil fra demmes side så det måtte være PCen min.

Jeg la inn Windows XP med SP1 på en formatert harddisk i gårkveld og har Norton antivirus 2005 med alle updates. Prøver å kjøre Windows update med det kræsjer hver gang pga at feilmeldingen kommer opp.

Hvis jeg høyreklikker på ADSL nettverk iconet nede til høyre på startmenyen så får jeg forbindelse litt lengre hvis jeg velger "Repair" men jeg kommer ingen vei, hva skal jeg gjøre?

Det er ikke noe virus på PCen.

Endret av Bunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ikke ut noe særlig av det google søket, så ut som de fleste ikke hadde satt på auto get IP og DNS. Er ikke noe særlig god i engelsk heller :blush:

Husk at Catch bruker faste IP adresseer, så det er ikke bare å sette alt til auto og skrive Ipconfig /renew i cmd

Update

Jeg tok med PCen til en som har samme ISP og abonement som meg, vi er faktisk på samme sentralen, hos han fungerte alt med en gang bare jeg lånte IP adressen hans, så det er ikke PCen det er noe galt med, og Catch nekter på at det er linjen :roll:

Er ganske lei av å måtte trykke "Repair" hele tiden for å kunne bla fra side til side her, håper det er noen som har en ide om hva det kan være.

Lenke til kommentar

Har du router i nettverket ditt ?

Får du tildelt ip-adresse automatisk (lokalt), hvis så, prøv å sett den til fast.

Har du flere enheter i nettverket ditt ?

Den meldingen du får tyder på at det er en annen maskin / router som har den adressen (ip-adressen) du har.

Lenke til kommentar

Nei har ikke router eller andre maskiner i nettverk, ADSL signalet kommer rett fra veggen (er jo innom modemet først da selvf :p hehe) og inn i nettverkskortet.

Har fyllt ut alt rett og har nå fått nytt IP oppsett fra Catch support nå som jeg skal prøve, det virker ikke enda så det er sikkert noe som tar litt tid å aktivere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...