GenericName Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Er det en bra nybegynner bok, og når jeg skal begynne med C++, kan jeg bruke DevC++ og Visual C++, eller burde jeg kjøpe meg et C++ program. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det er en veldig bra nybegynner bok, ja. Og bare bruk Dev-C++, den er mer en bra nok. Visual C++ er vel ikke heelt standar? Det meste er vel kansje standar men... Lenke til kommentar
iobas Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 visual studio .net 2003 er like mye standard compliant som gcc og de fleste andre brukbare compilere. vc 6 derimot er en helt annen stygg sak Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) PHP kan bare lage web sider, ikke noe annet, derfor er det også veldig egnet til det. Hmm.. Ta en titt på avataren min. Er det en HTML-side? Er det derfor det eneste PHP kan generere? PHP kan gjøre mye mer enn bare å skrive ut HTML. Man kan skrive til fil, skrive til db, skrive til andre nettverksprotokoller (holdt nylig på med en liten IRC-klient i PHP)og lage og manipulere bilder. I tillegg er PHP ganske geri til å samarbeide med flash, så å kalle PHP og perl for "HTML-only"-språk blir litt feil. Endret 18. november 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Er det Accelerated C++ du vil ha? Så se HER. Og, ja. Det ER den røde boka med en sikk-sakk vei på! Endret 19. november 2004 av zirener Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hvor er det du har søkt da? Kan du gi meg en link? Jeg har vanskligheter for å finne bøker om trailere, etc. når jeg søker på C++. Over til "topic": Drit i før! Skal du kjøpe Accelerated C++? Hvis ja; gå på den fuckings linken, hvis ikke; så si det, eller hold kjeft! Beklager at jeg er litt uhøflig, men jeg er blitt ganske lei av denne "hvordan få tak i Accelerated C++" diskusjonen. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Og, ja. Det ER den røde boka med en sikk-sakk vei på! <off topic> Sikk-sakk-veien (som dere kaller den) er faktisk Trollstigen i Møre og Romsdal! </off topic> Måtte bare si det... Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ah! Var det den het ja! Enig med deg Nazgul, man har jo lov til å spørre Det er jeg helt enig i! Men, når man får en direktelink syns jeg ikke man skal "skylde på at det er vanskelig å søke", for å si det sånn. (regner med at dere forstår hva jeg mener). Men jeg skal skjerpå meg jeg også, jeg er litt irritabel noen ganger, og det skal ikke gå ut over folk som spør spørsmål. Lenke til kommentar
Duen Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 når du har kommt i gang med C++ er det et språk for deg som norsk og engelsk Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg spør her i stedet. C++ bruker man det for det maste til å lage spill med eller vanelige programmer. Jeg vil gå over til C++ etterhvert, men jeg kommer til å fortsette med VB for det. Nå får jeg sikkert mange klager på at jeg ikke må det, men jeg skal lære meg C++ og VB fortsetter jeg, hjernen min har kapasitet til lære flere ting samtidig. Er C også et alternativ som jeg kan velge eller C++. Liker helst å lage programmer, ikke spill, men jeg lager spill for å lære. Er det noe forskjell på C og C++ til å lage spill og programmer med? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Angående VB kontra C++ har jeg ikke så mange kommentarer, slike ting blir opp til deg å finne ut av. I mine øyne er VB et "språk" (eller mer et verktøy) for å sette opp raske prototyper med GUIer; det er klin umulig, eller lite "behagelig" å spesifisere/lage større systemer i språket. Se om du har kapasitet nok til å sette deg inn i dette: http://www.research.att.com/~bs/bs_faq.html *glittre-glittre* *oink oink* Edit: Det beste for deg hadde vært om du sperret deg selv ute fra dette forumet og leste den boka du ble anbefalt å lese for noen uker siden. Det er faktisk ganske koselig og interesannt - mye bedre enn dette her. Da hadde du spart deg selv og andre for en hel masse bryderi - men så kommer det litt an på hva du er ute etter også selvfølgelig. Det ser til nå ut til at du har gjordt 0 fremskritt og ikke tatt noe initiativ. Du er med andre ord bånn i bøtta. *hah*! Spørsmålene du stiller er stillt mange ganger tidligere her, og hadde du tatt initiativ selv (som du må tilslutt uansett) så hadde du funnet svar på alle. Det som burde ha skjedd - og som kunne vært interesannt fra deg nå var konkrete spørsmål du måtte ha i sammenheng med en oppgave fra en bok eller noe lignende. Jeg håper jeg slipper å høre fra deg på en stund, fordi du enten setter i gang med det du vet du må gjøre eller legger det på hylla til siden en gang når du har mer lyst og interesse. Ha en jævlig jul, mvh, til inspirasjon, og for alltid din; søppel. Endret 23. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Da gir jeg langt faen i dette forumet, lenge og når jeg kommer tilbake, DA skal jeg kunne litt. Da skal jeg klare ting på egenhånd. Er tilbake til sommeren!!!!!!!!! Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Jeg må bare si en ting, DET ER SÅ JÆVLIG MANGE HYGGELIGE FOLK ER!!!!! NOT!!! Du er virkelig søppel, det navnet passet til deg!!!!! Lenke til kommentar
søppel Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Du er virkelig søppel, det navnet passet til deg!!!! Jæ væit. :] Lenke til kommentar
saboi Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 jada. det er jo en kjent sak at søppel liker å slenge dritt til andre men rapporterer de som slenger dritt til han til moderatorene. typisk bedreviter som ikke kan innrømme en feil. flotte mennesker Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ...men søppel sier faktisk mye bra i innlegget sitt, så å høre ihvertfall litt på hva han sier kan være lurt. Selv blandt søppel kan man finne gull. Btw: Er ikke denne tråden ganske OT nå? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 Da gir jeg langt faen i dette forumet, Er tilbake til sommeren!!!!!!!!! Da er det vel ingen vits i å holde tråden åpen lenger. Fjernet det meste av skittkastina, så mye i en tråd skal en lete lenge etter . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg