Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

begynte å lese på c++ i går. har prøvd en gang før, men da skjønte jeg ikke noe, og gav fort opp. så begynte jeg litt med visual basic, som er et veldig enkelt språk. lærte med det helt grunnleggende i det. Da jeg så leste på c++ i går skjønte jeg det mye enklere. Det grunnleggende i disse to språkene ligner ganske mye egentlig. Var også en bra bok jeg låner av en kamerat. husker ikke hva boka het, men skal finne det ut, for den var veldig bra syntes jeg. (hvertfall de 15-20 sidene jeg har lest :blush: )

Lenke til kommentar

Dim A As Long

long a;

Type rgba

r As Byte

g As Byte

b As Byte

a As Byte

End Type

struct rgba

{

unsigned char r;

unsigned char g;

unsigned char b;

unsigned char a;

};

void a_function(float param1)

Private Sub a_function(param1 As Single)

det er litt enklere å forstå Visual Basic ja.

Lenke til kommentar

1) Q: Hvem er Stephen Hawking? A: STFW :p

2) Q: Hva er klasser? A: Vel... Lær deg språket, så finner du det ut :) Rent teknisk er det en måte å samle informasjon og metoder i en entitet på. Sett det inn i den konteksten det er ment å være -- Objektorientert programmer, generisk programmering, e.l. -- og du har et kraftig verktøy som er så ekstensivt at det ikke kan forklares i en (forholdsvis kort) forumpost.

3) Visual Basic er generelt sett på som en lavmåls unnskyldning for et forsøk på å rote sammen et programmeringsspråk, og jeg støtter dette synspunktet fullt ut. Mitt råd er å holde deg lengst mulig unna det.

4) zirener sier vel det som er å si om "For dummies"-serien. Hvis du vil lære deg å programmere er "The C++ Programming Language" og / eller "Thinking in C++" å anbefale -- sistnevnte er tilgjengelig på internett. Se forøvrig punkt en :)

5) C++ funker fint som et førstegangsspråk hvis du er motivert nok.

6) Fysikk er gøy :D

EDIT: Jeg glemte jo hovedpoenget:

Synes du det er vanskelig å snakke? Etter hvert blir C++ mye på samme måte: Du lærer deg å tenke i C++. Den eneste forskjellen (satt litt på spissen, selvfølgelig) er at du må strukturere tankene litt, og at du har en kompilator til å klage på talefeilene dine ;)

Endret av Myubi
Lenke til kommentar
Ja, det er for vanskelig for deg, hva tror du om det?

..sugen på å gi opp?

Er det for vanskelig for han så er det for vanskelig for deg. Ikke undervurder. man må være hemma for å ikke skjønne C++. Det er IKKE som en IQ test som mange nerder liker å si siden de tror de er så smarte bare fordi de kan mye om ting.

Start med å bestill boken: "Accelerated C++" på amazon. Denne kan du lære masse av. Det er en stor fordel om du kan en del engelsk. Lykke til! :thumbup:

EDIT: ÅÅÅhh jeg blir så irritert over at folk sier andre er dumme, men så er de dumme selv! Hadde jeg vært admin skulle jeg ha banna dere som sier sånt at "Nei, du kan ikke lære c++ for man må være smart for å lære det"

Endret av Nicklas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

perl og php er noe HELT annet en C++

de er til å lage internett sider, og ikke noe annet.

I C++ kan du lage akkurat det som passer deg, med CGI og ASP.NET kan du skrive internettsider i C++ også.

Men det er som å bruke lommekniv, når du egentlig trenger en sag, det får jobben gjort, men det tar veldig mye lengre tid.

C++ er mye mer komplisert en PHP, fordi det er beregnet for å ikke ha noen begrensninger, PHP kan bare lage web sider, ikke noe annet, derfor er det også veldig egnet til det.

Lenke til kommentar

Det er ikke måte på hva man kan få trikset til, linken til bildet under er OpenGL-rendering i PHP... ;)

Men når det gjelder hvilke programmeringsspråk man burde bruke, kommer det jo an på hva man skal gjøre for noe. Vil selv anbefale Python, siden det går kjapt å implementere ting i (noe C++ fort kan kreve en del timer på for de som ikke er durkdreven i språket). I tillegg er det ganske lett å lære seg, har rimelig lekker syntaks og er for det meste platformuavhengig.

Fra

http://phpopengl.sourceforge.net/:

http://sourceforge.net/dbimage.php?id=1842

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...