GenericName Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 C++ må være et vanskelig språk, alle dissa tagna, hvordan skal man kunne huske dem. Hva er Classes for noe, har tatt litt titt på C++. 1 Lenke til kommentar
smetho Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Les litt om det her du, kanskje du får noen idèer Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Får å kunne C++ må man ha bra hukommelse... tenke logisk til alle stunder... akkurat som en iq test... for en tråd!? Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har jo ikke begynt med det en gang, har tenkt å prøve meg på C++ etter jeg har lært meg litt mere VB, 2 måneder til. Har tenkt å prøve meg med C++ til våren, skulle bare ta en titt på hvordan C++ var. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 begynte å lese på c++ i går. har prøvd en gang før, men da skjønte jeg ikke noe, og gav fort opp. så begynte jeg litt med visual basic, som er et veldig enkelt språk. lærte med det helt grunnleggende i det. Da jeg så leste på c++ i går skjønte jeg det mye enklere. Det grunnleggende i disse to språkene ligner ganske mye egentlig. Var også en bra bok jeg låner av en kamerat. husker ikke hva boka het, men skal finne det ut, for den var veldig bra syntes jeg. (hvertfall de 15-20 sidene jeg har lest ) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Dim A As Long long a; Type rgba r As Byte g As Byte b As Byte a As Byte End Type struct rgba { unsigned char r; unsigned char g; unsigned char b; unsigned char a; }; void a_function(float param1) Private Sub a_function(param1 As Single) det er litt enklere å forstå Visual Basic ja. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 "programmering i C++" heter boka, er vel nevnt en del ganger fra før her på forumet. Men den er hvertfall veldig bra, syntes jeg hvertfall. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Tror jeg heller ville anbefale deg å bli temmelig god i VB eller muliggens noe litt mer komplisert noe før du kaster deg på C++. Ellers så har man alltid "for dummies" bøkene. Stephen Hawking har Parkinsons og kan som sagt bare bevege et par fingre på ene hånda. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 IKKE stol på dummies bøkene når det gjelder C++. Hva er det boka koster?? 3-400 kr. Bruk dem heller på noe nyttig. Å tenne opp bålet med dem? Det er ihvertfall mer nyttig å bruke penger på det enn å kjøpe C++ for dummies! Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) 1) Q: Hvem er Stephen Hawking? A: STFW 2) Q: Hva er klasser? A: Vel... Lær deg språket, så finner du det ut Rent teknisk er det en måte å samle informasjon og metoder i en entitet på. Sett det inn i den konteksten det er ment å være -- Objektorientert programmer, generisk programmering, e.l. -- og du har et kraftig verktøy som er så ekstensivt at det ikke kan forklares i en (forholdsvis kort) forumpost. 3) Visual Basic er generelt sett på som en lavmåls unnskyldning for et forsøk på å rote sammen et programmeringsspråk, og jeg støtter dette synspunktet fullt ut. Mitt råd er å holde deg lengst mulig unna det. 4) zirener sier vel det som er å si om "For dummies"-serien. Hvis du vil lære deg å programmere er "The C++ Programming Language" og / eller "Thinking in C++" å anbefale -- sistnevnte er tilgjengelig på internett. Se forøvrig punkt en 5) C++ funker fint som et førstegangsspråk hvis du er motivert nok. 6) Fysikk er gøy EDIT: Jeg glemte jo hovedpoenget: Synes du det er vanskelig å snakke? Etter hvert blir C++ mye på samme måte: Du lærer deg å tenke i C++. Den eneste forskjellen (satt litt på spissen, selvfølgelig) er at du må strukturere tankene litt, og at du har en kompilator til å klage på talefeilene dine Endret 8. november 2004 av Myubi Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Ja, det er for vanskelig for deg, hva tror du om det? ..sugen på å gi opp? Er det for vanskelig for han så er det for vanskelig for deg. Ikke undervurder. man må være hemma for å ikke skjønne C++. Det er IKKE som en IQ test som mange nerder liker å si siden de tror de er så smarte bare fordi de kan mye om ting. Start med å bestill boken: "Accelerated C++" på amazon. Denne kan du lære masse av. Det er en stor fordel om du kan en del engelsk. Lykke til! EDIT: ÅÅÅhh jeg blir så irritert over at folk sier andre er dumme, men så er de dumme selv! Hadde jeg vært admin skulle jeg ha banna dere som sier sånt at "Nei, du kan ikke lære c++ for man må være smart for å lære det" Endret 8. november 2004 av Nicklas 1 Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg er uenig, men det er uansett off-topic, så jeg gidder ikke å gå nærmere inn på dét. Det største problemet når man skal lære C++ er nok å stå på og ikke miste motivasjonen, selv om det er litt vanskelig. Lenke til kommentar
lus Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 er det bedre å lære perl eller php eller noe istedet for c++ hvis vi skal lage software?? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hvis du skal lage software? Kunne ikke vært litt mer spesifik da? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 perl og php er noe HELT annet en C++ de er til å lage internett sider, og ikke noe annet. I C++ kan du lage akkurat det som passer deg, med CGI og ASP.NET kan du skrive internettsider i C++ også. Men det er som å bruke lommekniv, når du egentlig trenger en sag, det får jobben gjort, men det tar veldig mye lengre tid. C++ er mye mer komplisert en PHP, fordi det er beregnet for å ikke ha noen begrensninger, PHP kan bare lage web sider, ikke noe annet, derfor er det også veldig egnet til det. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hakke du hørt at det går an å kjøre PHP progs i command line du? Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Accelerated C++ boka får man den i Norge. Jeg har bestilt noe fra USA før og det var ikke så veldig morsomt, tar så lang tid. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det er ikke måte på hva man kan få trikset til, linken til bildet under er OpenGL-rendering i PHP... Men når det gjelder hvilke programmeringsspråk man burde bruke, kommer det jo an på hva man skal gjøre for noe. Vil selv anbefale Python, siden det går kjapt å implementere ting i (noe C++ fort kan kreve en del timer på for de som ikke er durkdreven i språket). I tillegg er det ganske lett å lære seg, har rimelig lekker syntaks og er for det meste platformuavhengig. Fra http://phpopengl.sourceforge.net/: http://sourceforge.net/dbimage.php?id=1842 Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg bestillte Accelerated C++ fra amazon.co.uk. Man slipper å betale porto og det går raskt; 3-6 tror jeg omtrent det tar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg