Yuppe Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Hei Hvor mye veske vil et MIST Tsunami vannkjølingssett bruke. 1 airplex evo 240 ? 1 MISTRES2 ? 2 Cpu Blokker ? 1 Gf6800 blokk ? Med litt slanger ? Ca volum er ok. Lurer på bestille ikke strømførende veske som er litt dyrere enn vann. Yuppe Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 er veldig vanskelig å anslå hvor mange dl. ett slik system vil sluke. Å kjøpe ikke strømførende veske er bortkastede penger etter min mening. Hvor mange dl. kommer ann på hvor lange slanger du har, hvor store slanger, 3/8" ? 1/2" ) osv osv.. ikke strømførende veske er ikke bare litt dyrere en vann, det er veldig mye dyrere, da vann er gratis.. Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Takk. Det er vel airplex evo 240 som vil ta meste parten av vannet hvor mye tror du enn slik tar? Ok Ikkestrømførende veske fra storsystemer er dyrt helt klart, ca 300 kr for 1/2 liter derfor jeg prøver finne ut ca hvor mye jeg må ha. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Bruka batteri vann og litt frostveske. Med ditt oppsett ender du på ca 0,5l kansje litt meir avhengig av kor stor tanken er, eg har godt 4dl men da med en tank på 0,06l Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Takker Men dere som har holdt på med vannkjøling en stund hvorfor batterivann og frostveske eventuelt algemiddel. Er ikke ferdigblandet frostveske sånne 1L eller større flasker en får på bensin stasjonen noe ok?. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Takker Men dere som har holdt på med vannkjøling en stund hvorfor batterivann og frostveske eventuelt algemiddel. Er ikke ferdigblandet frostveske sånne 1L eller større flasker en får på bensin stasjonen noe ok?. Frostvæske forhindrer korrosjon, algevekst og frysing av vannet. Derfor brukes det også i bil. Den på statoil burde virke fint Hvis du har radiator ute eller et annet kaldt sted, bør du bruke så mye som 30% frostvæske for å forhindre frysing. Batterivann bruker man i hovedsak fordi at det er rent. Vannet fra springen er "forurenset" med masse rart. Vet ikke helt hva slags skade det gjør.., men batterivann koster jo bare 25kr for 1L Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Ok takker masse til dem som har svart. Er fortsatt i planlegginsfasen hehe Lenke til kommentar
Akise Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvordan er det med sterilt vann som kjøpes på apotek, går det for det samme som batterivann? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå