MistaPi Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg har satt opp en SMC Barricade router og bruker den med Telenor ADSL. Men når jeg da prøver å komme meg inn på en FTP server som skjekker om IP adressen er gyldig til bruker kontoen så kommer jeg ikke inn, da får jeg melding om at IP adressen er ugyldig. Jeg vil tro at det er NATingen som skaper problemer, men er det ingen løsning på det? Blir jo litt tungvindt å koble ADSL modemet rett til PC-en hver gang jeg skal inn på den FTP serveren. Lenke til kommentar
Heia Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Det er nok ikke routeren din som er problemet, men at ftp serveren/firewallen til remote pc`en har ip aksess, og da må den settes opp til å gi din globale ip aksess, interne nat adresser er kun interne ikke globale, det kan dog være en mulighet, avhengig om du brukker passive mode eller ikke..hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt forskjellige settinger på klienten din....(med/uten passive mode) [ Denne Melding var redigert av: Heia på 2002-05-23 09:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå