Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Gjør-det-selv" pakke går ikke med analog?


Anbefalte innlegg

Endelig har foreldrene mine besluttet seg for å bestile ADSL :w00t:

Problemet er at vi har analog, og mer en ett telefonuttak. Da vi skulle bestille ADSL på tele2.no (Det eneste som foreldrene mine godtar) kunne vi ikke velge Gør-det-selv- pakken. Istedet må vi betale 1000kr ekstra for å få en montør til å komme og installere ADSL'en. Jeg har installert ADSL hos en kompis med ISDN, men er det såååååå vanskelig å installere ADSL hvis man har analog?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du bare kobler ut de andre kontaktene å kobler de via splitteren istedet..

altså en kontakt som forgrener vidre til de andre uttakene..dette blir da en slags "vidrekobling" av kablene som er der fra før..

 

ble litt dårlig forklart men tanken var god..

Jeg tror jeg forstod, men må du da altså inn i veggen, eller kan du gjøre alt fra kontakten?

Lenke til kommentar
Kjøp flere splittere! Sett inn en splitter for hver telefon, og en splitter ved modemet. Mye enklere! :yes:

Eh... enklere enn EN splitter? Neppe...

 

Men hvor enkelt det er kommer jo litt an på hvor inntaket av telefonen er. Du må strekke kabel fra inntaket og til PCn (ADSL-modemet), noe som kan bety en god del hull i veggene...

Lenke til kommentar
Kjøp flere splittere! Sett inn en splitter for hver telefon, og en splitter ved modemet. Mye enklere! :yes:

Eh... enklere enn EN splitter? Neppe...

 

Men hvor enkelt det er kommer jo litt an på hvor inntaket av telefonen er. Du må strekke kabel fra inntaket og til PCn (ADSL-modemet), noe som kan bety en god del hull i veggene...

Slipper da å kappe/gjøre inngrep i eksisterende teleinstallasjon.

 

=> Kan ikke bli enklere enn å bruke flere splittere: trekke ut telefonkontakten, plugge i splitteren i veggen, plugge telefonkontakten i splitteren.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...