Gå til innhold

Kjøp av nytt skjermkort (trenger innspill)

Trep

Anbefalte innlegg

Mine specs:

Amd xp 2600+ (TB) @ 2.099 Ghz

1024 MB pc3200 Twinmos ddr

Creative GF4 Ti4400

EpoX EP-8RDA3+ hk

--

Det jeg lurer på er, jeg trenger et nytt skjermkort. Jeg sikter ikke på top-shelf klassen (6800 ultra osv) Men et kort som ikke gjør at resten av pcen blir en enda stor bottleneck.

De kortene jeg har tenkt på er,

MSI Geforce FX 5900XT 128MB /eller/ Sapphire Radeon 9800 pro 128 MB.

Ytelsen på disse kortene er ganske så like, utifra det jeg har lest meg til av benchmarks osv.. er det noen pros/cons jeg burde vite om? Så langt lener jeg mer og mer mot 5900XT kortet, med tanke på stabilitet og støy.

Det eneste spillet, så og si, denne pcen kommer til å bli brukt til er World of Warcraft (når det slippes :>) bare så det er sagt, ingen highend FPS. Jeg presterte å gå lei av doom3 etter 15 minutter, så det sier jo litt :p

Nye forslag / kritikk, alt taes med et smil, så fyr løs ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke åssen dette World Of Warcraft er, hørt om det men aldri sett bilder så kan ikke si noe om hvor mye det krever.

Men til poenget:

_JEG_ mener du bør velge 9800 pro, og i tillegg kjøpe DENNE kjøleren. Da kan du flashe kortet ditt til 9800 XT + klokke enda litt til :)

Jeg kjører mitt Sapphire 9800 Pro@XT med den kjøleren på 430/370 (effektivt 740), da spiller jeg spill som Counter-strike: source o.l. :thumbup::thumbup:

Har enda ikke testet doom3 på disse hastighetene, men du er jo lei av det spillet så gjør jo ingenting :cool:

EDIT1: jeg kom akkurat på at 6800LE får du jo til ca 2300 kr ;) også har du 6800nu til bare et par lapper mer, men helt klart verdt det ! !

Link til kortene her:

LE:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303912&cks=PRL

NU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300896&cks=PRL

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

The scales have yet again tipped, med tanke på at jeg blir å stole blindt på dere nå :> såe, et 9800 pro med den kjølern der :p.

Årsaken for å ikke gå høyere opp med tanke på ytelse og dermed pris på et skjermkort er at det blir nok en ny pc om ikke så altfor lenge. og da kjøpes det ganske så topnotch utstyr. Skjermkortet til denne pcen er mer for å balansere pc'n bedre. Med tanke på at et ti4400 begynner å bli litt gammelt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...