Gå til innhold

nVIDIA Ikke lenger no flaskehals på 2D?

Anbefalte innlegg

Var jo slik (før) at nVidia sine skjermkort var helt elendige på 2D. Har nå fått meg Gf4 Ti 4400 Når jeg la inn de nye driverne og restarta maskinen,merka jeg HELT sinnsyk forskjell fra Gf3 og eldre.

nVIDIA må ha gjort noe drastiskt med 2D kvaliteten(mener nå jeg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-22 16:11, Holmgr3N skrev:

Var jo slik (før) at nVidia sine skjermkort var helt elendige på 2D. Har nå fått meg Gf4 Ti 4400 Når jeg la inn de nye driverne og restarta maskinen,merka jeg HELT sinnsyk forskjell fra Gf3 og eldre.

nVIDIA må ha gjort noe drastiskt med 2D kvaliteten(mener nå jeg)

d var kjekt å vite,eg lurer faktisk om eg skal kjøpe et gf4 ti 4600 eller om eg skal vente til d ny nvidia nv30 kommer.

Kjetil

Lenke til kommentar

Da Anandtech testa referansekorta frå NVidia sa dei jo at 2D-kvaliteten var kraftig forbetra, og nesten betre enn Matrox.

Men i denne testen [THG], så ser det ut til at enkelte av produsentane fortsatt er gniene på filtra sine. Kvaliteten er betre enn GF3, men fortsatt ikkje heilt bra.

NVidia er klar over det, og vil innføre strengare reglar i forhold til produsentane, slik at dei held seg nærare referanse-designet

Så Parhelia, med sine 5te-ordens filtre er nok det sikraste. (NVidia brukar berre 3dje-ordens)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 15:03, Ola PeK skrev:

så ser det ut til at enkelte av produsentane fortsatt er gniene på filtra sine. Kvaliteten er betre enn GF3, men fortsatt ikkje heilt bra.

men dette betyr faktisk at dersom du spiller mye så kan det være et veldig lurt valg å velge et Geforce4 kort fra f.eks Gainward.

Fint at nvidia begynner å bry seg om 2D hvertfall :smile:

Lenke til kommentar

Det har blitt veldig populært å kritisere "2d-kvaliteten" på Geforce-kortene. Men for de aller fleste brukere har det ingenting å si. Man må både ha en bra monitor og kjøre høy oppløsning (1600x1200) før Geforce begynner å vise svakheter.

Testen på Toms Hardware som det ble referet til kritiserer ikke den generelle bildekvaliteten, først og fremst er det kvaliteten på TV-out de ikke er fornøyd med. De var heller ikke fornøyd med bildekvaliteten i 1600x1200 med 85Hz refresh.

Selv her på hw.no er det nok få som bruker 1600x1200. De fleste klarer seg med 1024x768 eller 1280x1024. Monitorer kan det også være så som så med, og jeg tør påstå at folk flest ikke hadde merket om de byttet fra NVidia til Ati/Matrox.

(Venter på bråk fra geforce-hatere :smile: )

Lenke til kommentar

Quote:

(Venter på bråk fra geforce-hatere :smile: )

Hehe, joda, eg er ingen geforce-hater slik direkte, men vil no svare på det likevel. Eg har både eit Matrox G400 og eit Creative GF3, samt Nokia 446X-pro.

Du har rett i at den store forskjellen ikkje trer fram før i 1600x1200, men det er og godt merkbart i 1280x1024 (dvs. det var godt merkbart før eg modda GF3). GF3en var meir utydeleg, G400 klart meir 'crisp'. Tilogmed etter moddinga av GF3, så er det ikkje så klart bilde som Matroxen i 1600x1200.

Men det viktigaste er at det er meir behageleg å sjå på G400 over lang tid, sjølv med same refreshrate.

Lenke til kommentar

Jeg har GF4 Ti4600 kortet til Gainward og en 21 tommer Sony F500R monitor som jeg kjører på 1600x1200 @ 85 Hz. Jeg klager ikke over 2D billedkvaliteten! Klart at Matrox er sikkert litt bedre, men det er nok ikke SÅ stor forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...