Lars73 Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Heisann Har to externe USB innganger som jeg har festet til en av de ledige slottene bak på pc'n. Pc'n (winxp) merker når jeg kobler ting til disse USB portene. Men virker gjør de ikke. Noen som vet hva jeg kan ha gjort feil? Har virkelig bruk for disse to portene. Svar mottas med takk :smile: PS: Hvis du syntes denne tråden passer best et annet sted, så trenger du ikke å skrive det. Hvis du er moderator, så kan du bare flytte meldingen uten noe mer mikkmakk. Mvh Lars Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Har du sjekket bios? Kanskje det er noen innstillinger der.. Sjekk manualen.. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei. Om USB portene kobles til nede på hovedkortet,-Og du har et av de noe eldre VIA chip-settene, så er det kjendt at det kan være problemer der. Sjekk isåfall ut forum på: http://www.viaarena.com/?PageID=1 Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Finner Windows dem? Eventuelt noe som det ikke er innstallert drivere for? Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 Tusen takk for svarene. Skal sjekke det ut så snart jeg kommer hjem. Gir tilbakemelding hvis det gir resultater :smile: Mvh Lars Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Du har vel sjekka Onchip USB i BIOSen? Den skal være enabled. Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 Heisann. Onchip USB var enabla i BIOS. Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan sjekker jeg hvilket VIA chipsett jeg har? Noen andre forslag? Takk. Mvh Lars Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Om du vet hvordan hovedkort du har, så kan du sjekke ut produsentens hjemmeside. Der vil du finne hvordan chipset som er montert. Om det er VIA vs USB problemer du har, så tror jeg ett av kjennetegnene var at "USB-Root Hub" ble lest inn en gang for mye under boot. Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 Takker for alle svar. Problemet er nå løst. Alt løste seg ved at jeg byttet OS fra xp pro engelsk version til xp pro norsk version. Mvh Lars Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 11:12, Cerwell skrev:Om du vet hvordan hovedkort du har, så kan du sjekke ut produsentens hjemmeside. Der vil du finne hvordan chipset som er montert.Om det er VIA vs USB problemer du har, så tror jeg ett av kjennetegnene var at "USB-Root Hub" ble lest inn en gang for mye under boot. Jeg har store problemer med mine ekstra USB porter 2stk USB1.10 og 4stk USB 2.0 Jeg får opp fire slike "USB Root Hub" i Device Manager. Kan det være dette som gir feilmeldinger på de ekstra USB brakettene som festes i PCI slottene? Min Device Manager ser slik ut: Universial Serial Bus Controllers MSI USB Enhanced Host Controller Nec PCI to USB Open Host Controller Nec PCI to USB Open Host Controller USB Root Hub USB Root Hub USB Root Hub USB Root Hub Via USB Universal Host Controller Via USB Universal Host Controller Via USB Universal Host Controller Lenke til kommentar
talisar Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 VIA kt133 og kt133a chipset funker usb portene veldig dårlig på. Spesielt med webcams. Løsning: Kjøp ekstra usbkort. Via kommer ikke med noen patch. Viakt133 chipset er nemlig ikke windows XP kompatible heller. (Sjekk hcl listen). Det gikk en sak på dette hos via i 5-6 måneder før de kom med konklusjonen: kjøp et kort eller bytt os til et støttet os. Hvor feilen ligger, hos MS, via eller de som lager webcammene er uvisst. Hvertfall:) Jeg kjøpet meg et ekstra kort og har ikke hatt problemer siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå