Gå til innhold

USB porter virker ikke

Anbefalte innlegg

Heisann

Har to externe USB innganger som jeg har festet til en av de ledige slottene bak på pc'n.

Pc'n (winxp) merker når jeg kobler ting til disse USB portene. Men virker gjør de ikke.

Noen som vet hva jeg kan ha gjort feil? Har virkelig bruk for disse to portene.

Svar mottas med takk :smile:

PS: Hvis du syntes denne tråden passer best et annet sted, så trenger du ikke å skrive det. Hvis du er moderator, så kan du bare flytte meldingen uten noe mer mikkmakk.

Mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vet hvordan hovedkort du har, så kan du sjekke ut produsentens hjemmeside. Der vil du finne hvordan chipset som er montert.

Om det er VIA vs USB problemer du har, så tror jeg ett av kjennetegnene var at "USB-Root Hub" ble lest inn en gang for mye under boot.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 11:12, Cerwell skrev:

Om du vet hvordan hovedkort du har, så kan du sjekke ut produsentens hjemmeside. Der vil du finne hvordan chipset som er montert.

Om det er VIA vs USB problemer du har, så tror jeg ett av kjennetegnene var at "USB-Root Hub" ble lest inn en gang for mye under boot.

Jeg har store problemer med mine ekstra USB porter 2stk USB1.10 og 4stk USB 2.0

Jeg får opp fire slike "USB Root Hub" i Device Manager. Kan det være dette som gir feilmeldinger på de ekstra USB brakettene som festes i PCI slottene?

Min Device Manager ser slik ut:

Universial Serial Bus Controllers

MSI USB Enhanced Host Controller

Nec PCI to USB Open Host Controller

Nec PCI to USB Open Host Controller

USB Root Hub

USB Root Hub

USB Root Hub

USB Root Hub

Via USB Universal Host Controller

Lenke til kommentar

VIA kt133 og kt133a chipset funker usb portene veldig dårlig på. Spesielt med webcams. Løsning: Kjøp ekstra usbkort. Via kommer ikke med noen patch. Viakt133 chipset er nemlig ikke windows XP kompatible heller. (Sjekk hcl listen).

Det gikk en sak på dette hos via i 5-6 måneder før de kom med konklusjonen: kjøp et kort eller bytt os til et støttet os. Hvor feilen ligger, hos MS, via eller de som lager webcammene er uvisst. Hvertfall:) Jeg kjøpet meg et ekstra kort og har ikke hatt problemer siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...